autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, mart. 14th, 2013

Programul Rabla 2013: Tichete de 1.500 de euro și mașini euro 3

Mai multe informații semioficiale au apărut odată cu apropierea de final a legislației ce va reglementa Programul Rabla în 2013. Cele mai importante detalii ale noului Program de Înnoire a Parcului Auto schimbă radical sistemul de casare: suma acordată de stat va fi aproape dublă pentru o mașină, dar nu vor mai putea fi acumulate voucherele. Primele informații vorbesc despre limitarea dreptului de revânzare a tichetelor. O altă măsură de restricționare a traficului de tichete și de mașini va fi obligția ca mașina de casat să fie deținută de cel puțin un an. În plus, vor fi acceptate și mașini Euro 3, dacă sunt mai vechi de 10 ani.

Data de intrare în vigoare a noului Program ar trebui să fie sfârșitul lunii martie, dar conform tradiției, probabil că emiterea actelor normative și derularea procedurilor se vor prelungi până către sfârșitul lui aprilie.

Programul Rabla a fost introdus de Guvernul Tăriceanu, în 2007, și a fost un succes, mai ales din punct de vedere al eliminării de automobile poluante de pe străzi. În ciuda faptului că unul dintre scopurile neoficiale a fost acela de a stimula vânzările de mașini noi, în ultimii 3 ani programul nu a mai generat rezultate spectaculoase la acest capitol, singurii care au profitat fiind samsarii de tichete.

Pe scurt, cei care au mașini ce pot fi casate trebuie să ia în calcul următoarele informații, deocadată neoficiale:

– Valoarea unui tichet va urca la circa 1.500 de euro;

– Tichetul nu va mai putea fi vândut, decât, probabil, o singură dată, cu acte în regulă (la notar);

– Nu se vor mai putea cumula mai multe tichete;

– Vor fi acceptate și mașini Euro3, mai vechi de 10 ani;

– Mașina trebuie să fie deținută cu acte în regulă de cel puțin un an;

– Programul ar putea începe la sfârșitul lunii martie/începtul lunii aprilie.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>