autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 9th, 2013

Primele imagini cu noul Maserati Ghibli – disponibil din iunie, de la 53.000 de euro

BMW Seria 5, Audi A6 şi Mercedes E Class au de astăzi un nou adversar de temut în segmentul sedanurilor premium. Supremaţia triadei germane este ameninţată de italienii de la Maserati, care au publicat astăzi primele imagini şi informaţii ale noului Ghibli. Numele este inspirat de un alt model Maserati, produs în anii 90.

Noul Ghibli marchează debutul italienilor în segmentul E şi îşi propune să ajute compania alături de fratele său mai mare, Quattroporte, de la care împrumută şi platforma.

Designul sedanului a fost realziat de Lorenzo Ramaciotti, fostul şef de creaţie de la Pininfarina, şi Marco Tencone, propriul designer Maserati. Aceştia au dat naştere unei berline de lux care împrumută liniile promovate de fratele său mai mare, mizând însă pe ceva mai mult dinamism. Dimensiunile exterioare, îl vor aşeza chiar lângă rivalul BMW Seria 5, faţă de care va fi mai mare cu câţiva centimetri, fără a depăşi însă 5 metri lungime.

Primul diesel din istoria Maserati

Gama de motorizări va fi asigurată de trei motoare, Ghibli fiind primul Maserati din istorie oferit în compania unui diesel. Este vorba de un nou motor V6 care va dezvolta o putere maximă de cel puţin 270 CP. Italienii nu au folosit niciodată, în toată istoria lor, un motor diesel. Noua unitate îl va ajuta însă pe Ghibli să se ridice la nivelul concurenţei germane, care mizează pe astfel de motoare V6. Această versiune va fi şi cea mai accesibilă, noul Ghibli cu motor diesel devenind totodată şi cel mai ieftin exponat al gamei Tridentului.

Unitatea V6 de 3.0 litri benzină va fi disponibilă în două variante de putere. Prima dintre ele va oferi 330 de cai putere şi va garanta performanţe demne de un duel cu modelele germane. Cea mai puternică iterare a celor şase cilindri va garanta însă 410 cai putere şi va fi considerată versiune de top până la sosirea unui viitor V8 pe benzină.

Toate motoarele pe benzină au fost dezvoltate sub atenta supraveghere a şefului de departament tehnologic Fiat, Paolo Martinelli, omul care a supervizat şi agregatele cu care Ferrari şi Michael Scumacher câştigau titlu după titlu în Formula 1.

Motoarele noului Ghibli vor fi asistate de o transmisie automată cu opt trepte, furnizată de specialiştii de la ZF. Nu va lipsi nici sistemul de tracţiune integrală Q4, disponibil însă doar pe versunea de top, cea pe benzină, de 410 cai putere.

Listele de comenzi, deschise în iunie

Cele mai importante surprize vor fi păstrate însă pentru interior, acolo unde Maserati anunţă că toate versiunile Ghibli vor veni echipate în standard cu tapiţerie din piele, furnizată de specialiştii italieni de la Poltrona Frau, o companiei cu care grupul italian lucrează de multă vreme. Sistemul de sonorizare va fi asigurat de specialiştii de la Bowers & Wilkins.

Maserati speră că noul Ghibli va ajuta compania să atingă ţinta de vânzări de 50.000 de unităţi pe an, impusă mai demult de Sergio Marchionne, şeful Fiat. Dacă socotelile Tridentului se potrivesc, noua berlină ar urma să aducă jumătate din cei 50.000 de clienţi.

Noul Ghibli va fi produs alături de Quattroporte la uzina Grugliasco, de lângă Torino, un fost amplasament al celor de la Bertone. Primele exemplare vor ajunge pe piaţa europeană la începutul acestei veri, nu înainte ca modelul să debuteze în premieră mondială, zilele următoare, la Salonul de la Shanghai şi mai apoi să îşi facă o apariţie live la Festivalul de la Goodwood.

În România, noul Maserati Ghibli va putea fi comandat începând din luna iunie. Preţul de pornire a fost stabilit la 53.000 de euro fără TVA, cotaţie valabilă pentru modelul diesel entry-level, cu tracţiune spate.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>