Piața de mașini noi din România este în picaj. Numărul vehiculelor second-hand înmatriculate în primele două luni ale anului a fost de aproape patru ori mai mare decât cel consemnat în cazul modelelor cu zero kilometri.
Potrivit datelor publicate de Direcția Regim Permise de Conducere și Înmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV), vânzările de mașini rulate au depășit pragul de 30.618 unități în intervalul ianuarie-februarie, ceea ce se traduce printr-un avans de 10,52% comparativ cu perioada similară din 2013. În contrast cu avântul pieței second-hand, doar 8.768 de mașini noi și-au găsit un proprietar în prima parte a lui 2014.
Situația pe mărci arată că topul înmatriculărilor de autovehicule rulate este condus detașat de Volkswagen, cu 8.608 unități, urmat de Opel, cu 5.416 unități, și Ford, cu 3.581 unități. Clasamentul este completat de Audi (2.094 de unități), Skoda (1.346), Mercedes-Benz (1.223) și Renault (1.195).
Nici românii amatori de mărci ceva mai exclusiviste nu s-au ferit să achiziționeze mașini second-hand, ordinea fiind următoarea: Porsche (35 unități), Jaguar și Jeep (câte 16 unități), Lexus (5 mașini), Lada (3 unități), Ferrari, Maserati și Infiniti (câte două unități).
Anul 2013 a marcat o creștere de 4,73% a parcului auto național, care s-a apropiat, astfel, vertiginos de un total de 6 milioane de mașini (5,98 milioane), 4.693.651 dintre acestea fiind autoturisme.
Circa 1,91 milioane de vehicule din parc sunt mai vechi de 6-10 ani, iar 1,42 milioane de unități au un grad de uzură cuprins între 11 și 15 ani. Aproape 1,14 milioane de mașini erau mai vechi de 20 de ani.