Opel se va retrage de pe piața din China, până la finele anului în curs. Decizia controversată vine în contextul vânzărilor extrem de slabe ale brandului german, care anul trecut a livrat în țara Marelui Zid doar 4.365 mașini, de 20 ori mai puține decât marca-soră Buick.
Grupul american General Motors continuă, astfel, programul de reevaluare atentă a prezenței și relevanței mărcilor din portofoliul său pe piețele din întreaga lume. În decembrie, GM a luat o decizie similară în cazul brandului Chevrolet, care va fi retras definitiv din Europa, până la finele anului viitor, mișcare menită să pună capăt canibalizării interne cu Opel/Vauxhall.
Șeful Opel, Karl Thomas Neumann, apreciază că abandonarea pieței din China este o decizie firească, ce ar fi trebuit luată cu mult timp în urmă. Consolidarea imaginii nu tocmai strălucite a brandului Opel în China și extinderea rețelei de dealeri ar fi costat sute de milioane de euro, fonduri de care Opel nu dispune în prezent.
Banii companiei germane vor fi canalizați, astfel, spre țara natală, Opel intenţionând să investească 245 de milioane de euro în uzina de la Ruesselsheim, principala sa fabrică din Germania. Aici vor fi produse încă două modele, printre care și un model Buick pentru piaţa din SUA, o premieră pentru Opel.
Conform noii strategii, divizia europeană a grupului General Motors se va concentra pe promovarea Opel/Vauxhall și pe relansarea brandului de lux Cadillac.