autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, iun. 6th, 2012

Opel Astra Sedan – primele informații și imagini oficiale

Gama Opel Astra a mai câștigat o versiune de caroserie prin lansarea noului sedan compact. Este a patra versiune de caroserie după hatchback-ul cu cinci uși, versiunea Sport Tourer și GTC. Cu acest nou sedan cu patru uşi şi variantele hatchback cu cinci uşi, Sports Tourer station wagon şi îndrăzneţul GTC coupe, gama de modele Astra, cel mai bine vândut autovehicul Opel, este acum completă. Asta declară oficialii Opel, să fi renunțat la versiunea coupe-cabriolet?

În iunie, atunci când va fi pus în vânzare noul Astra sedan, clienţii pot alege între şapte variante de motorizare: patru unităţi pe benzină (cu puteri de la 74 kW/100 CP până la 132 kW/180 CP), dintre care trei pot fi combinate cu o transmisie automată cu 6 trepte de viteză şi trei motoare diesel (cu puteri de la 70 kW/95 CP până la 96 kW/130 CP). Cele două modele ultra-eficiente Astra notchback 1.7 CDTI ecoFLEX cu sistem Start/Stop şi tehnologii de sporire a eficienţei combină puterea de 81 kW/110 CP sau 96 kW/130 CP cu un consum de doar 3,7 litri/100 km. Acesta corespunde unui nivel al emisiilor de CO2 de doar 99 g/km. L

La începutul anului noul Astra cu patru uşi va primi și propulsorul pe benzină cu patru cilindri SIDI ECOTEC cu o cilindree de 1,6 litri, supraalimentare şi injecţie directă de benzină. Noul Astra notchback sedan (lungime/lăţime/înălţime: 4.658/1.814/1.476 mm) are un ampatament de 2.685 mm. Portbagajul său separat oferă un volum de 460 de litri – cu 90 de litri mai mult decât modelul cu cinci uşi. Prin rabatarea fracţionată a scaunelor din spate în raport de 60:40, volumul portbagajului poate fi sporit până la maxim 1.010 litri. Din punct de vedere al designului, Astra sedan pare un Opel Insignia ceva mai mic. Un plus de imagine pentru noul model în condițiile în care versiunile sedan derivate din modele compacte au fost asociate în ultimii ani cu modele destinate piețelor emergente. În unele cazuri designul acestora lăsând mult de dorit, fiind mai mult niște hatchback-uri care au primit un portbagaj.

Echipa de design Opel i-a conferit noului Astra notchback o siluetă elegantă şi atrăgătoare, cu proporții echilibrate. Linia plafonului se arcuieşte uşor deasupra habitaclului, apoi se continuă fluid de-a lungul lunetei înclinate abrupt şi se termină cu extensia aerodinamică sculptată a podelei scurte a portbagajului. Şi, datorită faptului că montantul C arcuit se întinde mult spre zona podelei, dimensiunile portbagajului sunt mascate într-o manieră elegantă. Linia distinctivă care include mânerele portierelor devine mai accentuată spre partea din spate, creând un efect de „umăr” atletic sub baza montantului C şi podeaua spate.

Partea din spate este reliefată de luneta înclinată abrupt, de spoilerul integrat în podea şi de conturul extins al barei de protecţie sculptate. Designul lămpilor spate aminteşte de celelalte variante ale modelului Astra, iar pliul discret care le uneşte sporeşte lăţimea şi înlătură impresie de masivitate. De asemenea, lămpile prezintă pe interior o formă de aripă, pentru funcţia lămpilor de poziţie, care duce mai departe limbajul de design Opel. În bara de protecţie există mai multe elemente sculpturale, adâncitura pentru plăcuţa de înmatriculare reflectând forma decupajului pentru capacul portbagajului. Toate aceste elemente se îmbină pentru a crea un design auto deosebit de armonios şi echilibrat.

Opel dorește să ofere un sedan care să nu fie asociat cu imaginea de model derivat pentru piețele emergente. În dotarea modelului se vor regăsi: iluminarea frontală adaptivă (AFL+) cu faruri bi-xenon şi o gamă de funcţii de iluminare sofisticate, inclusiv distribuţia variabilă a luminii, iluminarea în curbe, iluminarea în viraje şi asistentul pentru faza lungă, șasiul adaptiv FlexRide care reglează automat amortizoarele la condiţiile de trafic şi îi oferă şoferului posibilitatea de a alege între trei moduri diferite – modul Standard, modul Tour pentru o călătorie confortabilă şi modul Sport pentru reacţii mai prompte. Scaunele deosebit de ergonomice şi certificate de AGR („Aktion Gesunder Rücken e.V”), care oferă o poziţie confortabilă pentru spate, sunt disponibile pentru şofer şi pasagerul din faţă. Pe lângă acestea, există şi mai multe sistemul infotainment care include sistemul de navigaţie superior Navi 900 cu trasee pentru peste 30 de ţări europene şi un ghid de călătorie digital stocat pe un card SD.

În Europa de Vest, cu preponderenţă în Germania şi Spania, specialiştii în marketing ai Opel consideră că oportunităţile de creştere pentru noul model cu patru uşi constă în faptul că acesta este o alternativă mai elegantă şi mai accesibilă decât variantele sedan cu patru uşi din segmentul superior. Mai mult, există o cerere mare pentru variantele notchback compacte pe pieţele ce înregistrează creşteri mari din Europa Centrală şi de Est, în special în Rusia şi Turcia. Rusia a înregistrat în prezent al doilea cel mai mare volum de vânzări din Europa şi se estimează că va deveni principala piaţă europeană, cu un total de până la 3,4 milioane de autovehicule vândute în 2014. Peste 60 din toate autovehiculele sedan vândute în Europa sunt comercializate în Rusia. Anul trecut, 51 dintre cumpărătorii de autovehicule compacte au optat pentru varianta notchback. De asemenea, Rusia este a treia cea mai mare piaţă europeană pentru modelul Astra. Aşadar, Opel a decis să sărbătorească premiera mondială a noului membru al familiei de modele Astra la Salonul Auto de la Moscova (29 august—9 septembrie).

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>