Seat Leon Cupra va fi, conform tradiției, cel mai puternic hot-hatch entry-level din panoplia de compacte sportive a grupului Volkswagen, oferind nu mai puțin de 280 CP, cu 60 CP mai mult decât fratele de concern GTI și 50 CP mai mult decât GTI Performance Package.
Modelele sportive dezvoltate pe platforma MQB a Grupului Volkswagen împart acelaşi propulsor turbo pe benzină cu cilindreea de 2 litri, oferit în diferite trepte de putere (220 CP pentru VW Golf GTI și Skoda Octavia RS, 230 CP pentru Golf GTI Performance Package). O variantă ușor degonflată, care va dezvolta doar 265 CP, va putea fi comandată exclusiv în compania modelului cu trei portiere, SC. Cuplul maxim de 350 Nm, disponibil între 1.750 și 5.300 rpm, este identic pentru ambele versiuni.
Top-modelul gamei Leon nu va fi doar cel mai puternic Seat de serie, ci și cel mai rapid, noul Cupra reușind să atingă 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,7 secunde, atunci când este echipat cu transmisia DSG cu dublu ambreiaj și șase trepte (5,8 secunde pentru varianta manuală). Viteza maximă este limitată la 250 km/h.
Noul Seat Leon Cupra nu va beneficia de serviciile unui sistem de tracțiune integrală, însă un diferenţial mecanic cu alunecare limitată pe puntea faţă, esenţial pentru îmbunătăţirea aderenţei şi eliminarea fenomenului de torque-steer, va fi inclus în echiparea de serie, alături de suspensia adaptivă DCC. Raportul de demultiplicare al direcției este variabil, iar programul Cupra Drive Profile amplifică sunetul motorului și permite alegerea unor setări mai sportive pentru suspensie, timpul de răspuns al accelerației și al transmisiei.
Pentru a lărgi baza de potenţiali clienţi, Seat va oferi noul Leon Cupra în versiuni de caroserie cu trei şi cinci uşi, iar un break sportiv ST va face şi el parte din program, în viitorul apropiat. Diferențele stilistice față de versiunile clasice, echipate cu pachet de design FR, sunt minime, singurele detalii ce trădează modelul de top al noii game Leon fiind grila de admisie mărită, un pseudo-difuzor posterior, încadrat de o evacuare finală dublă, eleronul redimensionat și jantele cu diametru mărit, de 19 inci.
Așteptat să debuteze la Salonul Auto de la Geneva, din martie, noul Seat Leon Cupra ar trebui să fie, potrivit tradiției, sensibil mai ieftin decât Golf GTI, disponibil în România de la 26.040 de euro cu TVA. În Germania, noul Leon Cupra SC 265 CP va costa 30.180 de euro, în timp ce varianta de top DSG/280 CP/5 uși va fi mai scumpă cu aproximativ 4.000 de euro.