Volkswagen va monta sistemul de propulsie revoluţionar al noului XL1 pe viitoarea variantă hibridă a micului Up, totul pentru un consum mediu situat în apropierea barieriei magice de 1 l/100 km.
Un TDI bi-cilindru de 800 cmc şi 48 CP va lucra în tandem cu un motor electric de 27 CP, montat între micul diesel termic şi transmisia DSG cu şapte trepte şi dublu ambreiaj. Noul Up ecologic va fi practic un plug-in hibrid ale cărui baterii Litiu-Ion de ultimă generaţie, cu capacitatea de 5,5 kWh, pot fi încărcate direct de la o priză convenţională, dar şi în timpul mersului, prin funcţia “coasting” sau cea de recuperare a energiei la frânare. Bateriile vor fi poziţionate în partea din spate a maşinii.
Versiunea clasică a actualului Up cântăreşte 925 de kilograme, cu doar 130 de kilograme mai mult decât noul XL1 cu structură din fibră de carbon, ceea ce înseamnă că masa totală a viitorului model hibrid ar putea fi mai mică de o tonă.
În modul de rulare exclusiv electric, care oferă o autonomie teoretică de aproximativ 50 de kilometri, motorul termic se opreşte şi ambreiajul este decuplat. TDI-ul este reactivat extrem de rapid, la nevoie, graţie funcţiei “pulse starting”, prin care motorul electric atinge un randament suficient de ridicat pentru a aduce unitatea termică la turaţia necesară pentru o repornire lină şi eficientă.
Noul Volkswagen Up Hybrid se află încă în faza de proiectare şi testare, urmând să debuteze în următoarele 18 luni.