vineri, martie 29, 2024
AcasăMașini noiNoul Volvo XC90 - primele teasere oficiale

Noul Volvo XC90 – primele teasere oficiale

Volvo a prezentat primele teasere oficiale ale noului XC90. A doua generație a SUV-ului cu șapte locuri va fi lansată în 2014 și va juca în continuare rolul de navă-amiral a constructorului scandinav.

XC90 va fi primul Volvo de serie construit pe baza noii arhitecturi modulare SPA (Scalable Product Arhitecture), platformă care, treptat, va fi preluată de întreaga gamă, cu excepția actualului V40 și a derivatelor sale. Cadrul de susținere al motorului este singurul element fix, în timp ce ampatamentul și ecartamentul pot fi declinate într-un număr nelimitat de versiuni, adaptate pentru o paletă diversificată de modele, de la sedanuri și coupe-uri, până la cabriolete și SUV-uri.

Primele imagini oficiale, prezentate presei de stilistul șef Volvo, Thomas Ingenlath, ne dezvăluie un design puternic inspirat de cel al noului Concept Coupe. Stopurile subțiri cu LED-uri se unduiesc suav pe șoldurile mașinii, iar partea frontală pare un omagiu adus modelelor clasice din panoplia Volvo. Grila “plutitoare”, capota plată și farurile angulare cu LED-uri ce imită silueta literei T, amplifică impresia de soliditate și amintesc parcă de masivele 850 și 940 de odinioară. Interiorul propune o ergonomie novatoare și concentrează toate comenzile importante pe o consolă complet digitalizată, cu un display uriaș gen iPad, în format Potrait. Puținele butoane clasice prezente la bord vor fi realizate dintr-un mix inedit de sticlă și metal veritabil.

XC90 va fi animat de noua familie de motoare Drive-E cu patru cilindri și cilindree unică de 2 litri, indiferent de tipul de combustibil folosit pentru alimentare – benzină sau motorină. Cea mai puternică versiune va fi un hibrid de aproximativ 400 CP și 600 Nm, care va combina un motor electric amplasat pe puntea din spate cu unul termic, pe benzină, de 302 CP, echipat cu un compresor mecanic, activ în plaja inferioară de turații și un turbocompresor clasic, care intră în funcțiune peste 2.300 rpm. Toate versiunile vor fi echipate cu transmisii manuale cu șase trepte sau automate cu opt rapoarte.

Înlocuirea actualului XC90 devenise o prioritate absolută pentru Volvo. Modelul curent se află pe piață de peste 11 ani, o carieră mult prea lungă ce intră în contrast cu ciclul uzual de 5-7 ani, folosit de alți constructori.

Versiunea de serie nu va fi prezentată mai devreme de toamna anului viitor, cu prilejul Salonului Auto de la Paris, până atunci Volvo urmând să lanseze cel puțin două concepte noi menite să anticipeze designul final al viitorului XC90.

RELATED ARTICLES

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole