Noul motor de pe Logan, de 0.9 litri, va fi fabricat exclusiv în România

0
378

Jean Christophe Kugler, directorul regiunii Euromed și Africa în cadrul Renault, direct responsabil pentru piața din România, alături de celelalte piețe din regiune, este convins că România și-a câștigat pe merit dreptul de a construi noul motor al grupului de 0.9 litri, în 3 cilindri. Propulsorul va echipa, deocamdată, și noul Clio 4 și va fi fabricat la Mioveni în exclusivitate pentru grupul francez. „Vor fi fabricate circa 300.000 de motoare pe an”, ne-a anunțat Kugler, spunând că ritmul va urca apoi la 450.000 de unități. Este al doilea motor ecologic, de mic litraj, ce se produce la noi în țară, după motorul 1.0 litri EcoBoost, produs de Ford la Craiova. Motorul Renault/Dacia de 0.9 litri va avea 3 cilindri, 90 CP și un cuplu maxim de 135 Nm.

Șeful Renault ne-a mai declarat însă că la Mioveni vor fi fabricate în continuare suficiente modele astfel încât capacitatea uzinei să fie folosită la maximum, deși „a existat și un scenariu pesimist”, potrivit căruia la Pitești ar fi fost construite doar mașinile destinate pieței interne. În acest moment, fabrica Renault din România mai produce Duster și a pornit și fabricația pentru noile Logan și Sandero. Au ieșit din fabricație Logan MCV și Logan Van, acestea fiind înlocuite de familia Dokker, ce se fabrică în Maroc, la Tanger. Logic, pentru ca fabrica să fie în continuare rentabilă, ar trebui să suplinească producția cu noi autoturisme. „Nu pot să vă spun dacă vom adăuga alt model la Mioveni, ce pot să vă spun este că uzina va produce la capacitate maxima”, a mai declarat Jean Kristophe Kugler în cadrul unei mese rotunde cu jurnaliștii români prezenți la Paris. Asta înseamnă că nu este exclus ca ipotezele privind construcția unui sedan de clasă medie să se materializeze în anii următori. Din punct de vedere tehnic, informația cea mai importantă se referă la ce înseamnă capacitate maximă: potrivit lui Kugler, producția optimă pe o linie este de 60 de automobile pe oră.

În ceea ce privește valul de lansări de anul acesta, care cuprinde nu mai puțin de 5 modele și versiuni (Lodgy, Dokker, Dokker Van, Logan, Sandero, Sandero Stepway), Kugler susține că nu este vorba în nici un caz de o precipitare. „Am planificat aceste modele din timp”, „concurența nu doarme” sunt afirmațiile prin care a sintetizat șeful Renault strategia de lansare din 2012. Să nu uităm că anul acesta 3 modele low-cost au fost lansate, fiind poziționate din ce în ce mai aproape de pozițiile ocupate de Logan. Este vorba despre Skoda Rapid, Peugeot 301 și Citroen C-Elysee, toate sedanuri compacte cu prețuri accesibile.

Concluzia discuției cu Jean Christophe Kugler a fost una cel puțin optimistă pentru Dacia, în ciuda perioadei dificile pe care o traversează piața auto din România și din Europa: „Dacia is stronger than ever”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.