BMW X6 a ajuns la a doua generație. Noul SAC (Sports Activity Coupe) bavarez va fi mai spațios și mai agresiv, preluând ștafeta de la best-seller-ul lansat în 2008 și comercializat în peste 250.000 de exemplare. Debutul comercial este programat pentru luna decembrie.
Premiera internațională se va consuma peste mai puțin de două luni, în cadrul Salonului Auto de la Moscova. Locaţia nu a fost aleasă deloc la întâmplare, Rusia fiind una dintre cele mai mari pieţe de desfacere pentru cel mai dinamic SAV produs de BMW.
Noul X6 este bazat, ca şi până acum, pe platforma lui X5, model ce a trecut la o nouă generaţie încă din toamna anului trecut. Layout-ul de coupe cu patru uşi înălţat a fost păstrat, însă noul BMW X6 este mai lung cu 34 mm (4.909 mm), mai lat cu 4 mm (1.989 mm) și mai înalt cu 12 mm (1.702 mm), totul pentru un plus de spaţiu dedicat pasagerilor din spate. Interesant este că ampatamentul a fost redus cu 2 mm, măsurând 1.933 mm. X6 a trecut, de asemenea, printr-o binevenită cură de slăbire, masa totală a noului model fiind mai mică cu până la 40 kg, în funcție de versiune. Cel mai ușor X6, modelul xDrive30d, va cântări 2.065 kg. Portbagajul este creditat cu un volum de încărcare de 580 litri (+10 litri). Odată cu rabatarea completă a banchetei, capacitatea crește la 1.525 litri, cu 75 mai mult decât în cazul vechii generații.
În materie de design, BMW vrea să traseze o linie mult mai clară între modelele clasice şi cele sport, astfel că SAV-ul și SAC-ul gamei bavareze vor fi mai bine diferenţiate din punct de vedere al designului exterior. Dacă X5 va rămâne maşina dedicată familiştilor, X6 va fi alternativa “rebelă”, care va miza pe agresivitate şi extravaganţă. Per ansamblu, liniile noii generații BMW X6 reprezintă o rafinare a proporțiilor și siluetei generale a modelului care a inaugurat, practic, nișa lucrativă a SUV-urilor cu aer de coupe. Diferența stă, însă, în detalii, iar noul X6 pășește cu încredere în viitor grație unor mici artificii stilistice precum blocurile optice care se contopesc cu celebrii ”rinichi” BMW sau bosajele roților posterioare puternic evazate, cu iz de X4.
Gama de motorizări va fi formată, ca şi până acum, exclusiv din propulsoare nobile cu şase cilindri diesel sau pe benzină, modele de top urmând să fie echipate cu unităţi V8 bi-turbo. La debut, vor fi disponibile două variante pe benzină și un diesel. Top-modelul gamei va fi xDrive50i, animat de un V8 de 4,4 litri și 450 CP (accelerație 0-100 km/h în doar 4,8 secunde, consum mediu 9,7 l/100 km), în timp ce grosul vânzărilor va fi reprezentat de variantele xDrive30d (diesel de 3 litri și 258 CP, accelerație 0-100 km/h în 6,7 secunde, consum mediu 6 l/100 km), respectiv X6 M50d (diesel tri-turbo de 3 litri și 381 CP, accelerație de 5,2 secunde). Din primăvara lui 2015, paleta va fi extinsă cu alte două versiuni de înaltă performanță, xDrive35i (L6, 3 litri, benzină, 306 CP, creditat cu o accelerație 0-100 km/h în 6,4 secunde și cu un consum mixt de 8,5 l/100 km) și xDrive40d (L6, bi-turbo, 3 litri, diesel, 313 CP).
Toate motoarele vin cu tracțiune integrală xDrive și sunt cuplate la excelenta transmisie automată cu opt trepte, de origine ZF, care oferă, după modelul fratelui mai mic X4, funcție Launch Control. Pachetul opțional Dynamic Performance Control aduce o funcție de control electronic al cuplului, Torque Vectoring, pentru un plus de aderență, în condiții dificile de rulare sau în virajele atacate cu accelerația apăsată la maxim. În premieră, noul BMW X6 poate fi echipat cu suspensie pneumatică, standard pentru M50d și opțional, pentru celelalte declinări.
Echipare de serie este una extrem de generoasă și cvasicompletă, fericiții proprietari ai noului BMW X6 fiind răsfățați cu faruri bi-xenon, jante din aliaj de 19 inci, tapițerie din piele, climatizare automată bi-zonală și hayon acționat electric. BMW oferă contra cost faruri full LED, două linii de personalizare exterioară și interioară, intitulate Design Pure Extravagance și M Sport, precum și două nuanțe exclusive, Sparkling Storm și Flamenco Red.