Noul BMW X5, deconspirat cu mai bine de jumătate de an înaintea lansării

0
270

Două fotografii aparent oficiale ce înfăţişează noul BMW X5, complet necamuflat, au început să circule pe internet, însă veridicitatea acestora nu a fost deocamdată confirmată de oficialii companiei germane.

Chiar dacă este vorba de o reconstituire grafică sau de poze oficiale publicate”din greşeală”, avem certitudinea că designul celei de-a treia generaţii a SAV-ului bavarez nu va reprezenta o revoluţie stilistică majoră, proporţiile exterioare fiind aproape identice cu cele ale modelului actual. Totuşi, partea frontală va fi mult mai agresivă, preluând de la noua Serie 3 ideea contopirii discrete dintre grilă şi faruri, în timp ce suprafaţa vitrată mult mai generoasă va accentua senzaţia de spaţiu pentru pasagerii locurilor din spate. In plus, aceştia se vor bucura de mai multă libertate de mişcare la nivelul capului şi al genunchilor, graţie creşterii uşoare a ampatamentului şi a înălţimii. Versiunea cu şapte locuri, disponibilă opţional, va face, în continuare, parte din program. Contrar aşteptărilor, masa totală va fi mai mică decât în prezent, iar cura accentuată de slăbire la care a fost supus X5 va aduce un plus nesperat de agilitate şi dinamică.

Din punct de vedere tehnic, BMW mizează totul pe cartea ecologiei şi pune accentul pe reducerea drastică a consumului şi a emisiilor poluante. Pentru prima oară în istoria SAV-ului bavarez, la oferta clasică de motorizări nobile cu şase şi opt cilindri se vor alătura o variantă hibridă de tip plug-in şi versiuni entry-level cu patru cilindri, exclusiv turbo. La baza ofertei va sta un diesel de 2 litri care va dezvolta aproximativ 245 CP, best-seller-ul L6 de 3 litri urmând să ofere cel puţin 300 CP. Modelul hibrid va combina un motor bi-turbo pe benzină cu şase cilindri în linie cu unul electric de 100 CP şi va pune la dispoziţia ecologiştilor cu înclinaţii sportive o putere totală estimată la 340 CP.

Noul X5 va ajunge în showroomuri în a doua jumătate a lunii noiembrie şi va fi, în continuare, asamblat în uzina BMW din Spartanburg, Carolina de Sud. Succesul comercial este garantat. Anul trecut vânzările SAV-ului bavarez s-au apreciat cu peste 38, în primele şase luni BMW livrând 74.098 de unităţi la nivel global.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.