autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: Dum, mai 13th, 2012

Noul BMW Seria 3 Touring

Constructorul german susține că a ambalat spațiul într-o caroserie elegantă și sportivă. A doua versiunea de caroserie a noii Serii 3 de la BMW debutează. Din punct de vedere al designului noul BMW Seria 3 Touring poate fi considerat un Seria 5 Touring mai mic. Linia părții spate este evident inspirată de la fratele mai mare. Pe undeva masivitatea spatelui este într-o ușoară antiteză cu agresivitatea părții frontale. Discrepanța fiind dată de profilul consolei față raportat la cel din spate. Totuși vorbim despre o masivitate fluidă, elegantă. Noul model este identic cu versiunea în trei volume până la stâlpul B. Seria 3 Touring are un ecartament față mai amre cu 37 mm și cel spate mai mare cu 48 mm.

Noul model este mai lung decât versiunea în trei volume cu 97 mm. Ampatamentul a crescut cu 50 mm, lucru care va fi apreciat în mod special de ocupanții locurilor spate care acum au la dispoziție mai mult spațiu la picioare. Restul de milimetri adăugați la lungimea totală se vor regăsi în volumul portbagajului care este mai mare cu 35 litri decât la vechiul model. Cu 495 litri, BMW se laudă că oferă cel mai mare volum din clasă pentru portbagaj. Constructorul german oferă pentru Seria 3 Touring funcția de deschidere automată a hayonului în cazul în care proprietarul are mâinile ocupate.

Luneta spate se poate deschide separat pentru acces la portbagaj. Suprafața de încărcare este extrem de joasă, la doar 62 centimetri de sol. Bancheta spate poate fi rabatată 40:20:40 și este dotare de serie pentru toate versiunile Touring, prin rabatarea banchetelor se ajunge la un volum al portbagajului de 1.500 litri. BMW oferă spații de depozitare și sub planșeul portbagajului. Pachetul Comfort Access include pe lângă funcția de deschidere automată a hayonului și un cârlig pentru remorcă comandat electric. Pentru noul model Seria 3 Touring vor fi disponibile cele trei linii de personalizare: Sport Line, Luxury Line și Modern Line. De la momentul lansării va disponibil și pachetul M Sport.

Noul model va oferi la debutul comercial cu trei propulsoare – 328i. 320d și 330d Touring.

BMW 328i Touring – 4 cilindri în linie TwinPower Turbo, 1.997 cmc, 245 CP între 5.000 și 6.000 rpm, 350 Nm între 1.250 și 4.800 rpm. 0-100 km/h în 6 secunde, viteză maximă 250 km/h. Consum mediu 6,8 litri.

BMW 320d Touring – 4 cilindri în linie turbo, 1.995 cmc, 184 CP la 4.000 rpm, 380 Nm între 1.750 și 2.750 rpm. 0-100 km/h în 7,7 secunde, viteză maximă 230 km/h. Consum mediu 4,7 litri.

BMW 330d Touring – 6 cilindri în linie turbo, 2.993 cmc, 258 CP la 4.000 rpm, 560 Nm între 1.500 și 3.000 rpm. 0-100 km/h în 5,6 secunde, viteză maximă 250 km/h. Consum mediu 5,1 litri.

Versiunea 320d Touring poate fi comandată și în versiune Euro 6. Motorizările cu patru cilindri vor fi echipate standard cu o cutie manuală cu șase trepte care trimite puterea spre puntea spate. 330d va fi oferit în echiparea standard cu noua cutie automată cu 8 trepte, opțional pot fi comandate padele amplasate în spatele volanului pentru schimbarea manuală a treptelor. Ambele transmisii sunt echipate cu funcția start/ stop.

Pentru o eficienţă ridicată, toate tehnologiile BMW EfficientDynamics sunt disponibile standard pentru întreaga gama de modele: funcţia Auto Start-Sport, managementul inteligent al componentelor auxiliare electrice sau recuperarea energiei la frânare. Tot în echiparea standard pentru toate modele este, în premieră pentru BMW Seria 3, comutatorul Driving Experince Control cu modul de funcţionare ECO PRO. Acesta din urmă schimbă răspunsul cutiei de viteze şi al acceleraţiei, precum şi modul de funcţionare a sistemelor electrice de confort pentru o rulare cât mai eficientă, putând realiza o economie de combustibil de până la 20.

Noul BMW Seria 3 oferă o serie de tehnologii unice în segment pentru asistarea conducătorului auto. Se remarcă sistemul Head-up Display full-color. Acesta proiectează informaţiile esenţiale într-o imagine color, de mare rezoluţie, pe parbriz, direct în câmpul vizual al conducătorului. În total, nu mai puţin de şase camere video pot echipa noul BMW Seria 3. Folosind display-ul central iDrive de mari dimensiuni, trei dintre acestea oferă imagini complete pentru o parcare facilă, două sunt utilizate pentru ieşirea din spaţii înguste, cu vizibilitate redusă. Ultima cameră video transmite informaţiile direct către un computer care le procesează pentru o serie extinsă de funcţii: avertizare la părăsirea benzii de rulare, avertizare de coliziune frontală şi tempomat activ cu reglarea vitezei şi, în premieră pentru România, Speed Limit Info. Acesta din urmă oferă informaţii cu privire la viteza legală pe tronsonul de drum şi depăşirea interzisă, corelând informaţiile din sistemul de navigaţie şi semnele de circulaţie.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>