Skoda a prezentat noua Octavia RS, versiunea sportivă de top a compactei produse la Mlada Boleslav, ajunsă la cea de-a treia generație.
Noua Octavia RS sau vRS, pe anumite pieţe, preia atât platforma, cât şi motorul TSI de 2 litri și 220 CP de la noul Golf GTI. Cea mai rapidă Skoda de serie atinge o viteză maximă de 248 km/h și ajunge la 100 km/h cu start de pe loc în 6,8 secunde.
Bineînţeles, din program nu vor lipsi un model Combi şi o variantă diesel, animată de noul TDI de 2 litri şi 184 CP, folosit şi de recent lansatul Golf GTD. Performanțele sunt ușor inferioare modelului pe benzină (viteză maximă 232 km/h, sprint 0-100 km/h în 8,1 secunde), însă consumul mediu este mai mic cu până la 19.
La nivel estetic, noua variantă de înaltă performanţă RS se va diferenţia de modelele clasice printr-un kit aerodinamic agresiv, discuri ventilate cu etriere roşii, un eleron discret montat pe hayon, evacuări duble cromate şi jante din aliaj de 18 inci mate, de culoare neagră. Suspensia sport standard scade garda la sol cu 12 mm (13 mm în cazul versiunii Combi).
Diferențialul electronic XDS, farurile bi-xenon, scaunele sport și o cutie manuală cu șase trepte intră în echiparea de serie, în timp ce o transmisie DSG cu șase rapoarte poate fi comandată opțional.
Agilitatea şi dinamica vor fi la cote de top, performanţele generaţiei anterioare urmând să fie depăşite cu uşurinţă, iar consumul şi emisiile se vor situa în limite decente pentru un hot-hatch de familie, totul graţie economiei de 100 kilograme aduse de folosirea platformei modulare de ultimă generaţie MQB a grupului VAG, aceeaşi arhitectură care stă şi la baza modelelor înrudite VW Golf, Seat Leon şi Audi A3.
Debutul comercial al noii Skoda Octavia RS este programat pentru toamna acestui an. În România, noul model va ajunge în showroom-uri în septembrie.