Mazda rotunjește noua gamă de modele eficiente și fermecătoare cu cea de-a patra generație a citadinei Mazda2. Croit în ton cu apreciata filozofie de design Kodo, noul model își propune să revoluționeze clasa mică, grație colecției de tehnologii Skyactiv.
Versiunea de serie preia majoritatea liniilor inaugurate de conceptul Hazumi, prezentat la Salonul de la Geneva, la rândul său o reinterpretare la scară redusă a ADN-ului Kodo, promovat cu succes de frații mai mari Mazda3, Mazda6 și CX-5. Astfel, noua Mazda2 își propune să cucerească inimile clientelei europene prin contrastul neobișnuit dintre sex-appeal-ul cu iz latin și aerul sofisticat, dar metodic, tipic nipon.
Însă, atuurile citadinei nu se opresc aici. Noua Mazda2 își propune să impună noi standarde și în materie de tehnologie și eficiență. Pentru a reuși, apelează la serviciile unui motor diesel de 1.5 litri denumit oficial SKYACTIV-D, creditat cu 105 CP şi 250 Nm. Din program va face parte și o variantă pe benzină, tot de 1.5 litri, care va purta numele SKYACTIV-G şi care va fi disponibilă în mai multe versiuni de putere. Ambele motoare pot fi cuplate la cutii manuale sau automate.
Fanii gagdeturilor de ultimă oră vor fi cuceriți de sistemul de conexiune MZD Connect, anunţat ca unul dintre cele mai sofisticate din segment, precum şi de pachetul de sisteme de siguranţă reunite sub denumirea i-ACTIVESENSE. Acesta ar trebui să-i asigure modelului japonez cinci stele EuroNCAP chiar şi în condiţiile înăspririi criteriilor de acordare a punctajului maxim.
Debutul oficial pe piaţa din Japonia este programat pentru această toamnă, în timp ce premiera europeană se va consuma la Salonul Auto de la Paris, în luna octombrie. Pe piață, noua Mazda2 va ajunge iarna viitoare.