Noua generație Mini va fi produsă și în afara Marii Britanii. Locația aleasă este uzina NEDCAR, situată în Olanda, la Born, și preluată în 2012 de la Mitsubishi, pentru suma simbolică de 1 euro.
BMW a investit prin partenerul local VDL Groep, proprietarul oficial al fabricii, 82 de milioane de euro pentru a reloca la NEDCAR o parte din producţia noului MINI hatchback, lansat la finele anului trecut. Din noiembrie 2015, la Born va fi asamblată și următoarea generație Mini Cabrio, uzina fiind configurată pentru a putea găzdui patru modele diferite. Inițial, cei aproximativ 1.500 de angajați vor lucra într-un singur schimb.
Fabrica de la Oxford, creditată cu o capacitate anuală de producție de 260.000 unitati, va rămâne principalul sit de producție pentru Mini, cadența anuală a mărcii urmând să fie împărțită între cele două locații și partenerul austriac Magna. Anul trecut, Mini a produs 303.177 unități, dintre acestea 175.986 fiind asamblate la Oxford (Mini, Mini cabrio, Clubman, Roadster, coupe) și 125.559, la Graz (Countryman, Paceman), în Austria. De la relansarea mărcii în 2001, au fost produse 2,8 milioane de automobile MINI.
Lansarea celei de-a treia generaţii MINI din epoca modernă va continua expansiunea fără precedent a gamei de modele britanice cu pedigree. Printre noile variante de caroserie care face parte din familia lărgită se numără primul MINI cu cinci uşi din istorie şi un SUV mai mare decât Countryman.
Noul MINI este bazat pe noua platformă modulară cu tracţiune faţă a grupului BMW şi este oferit în compania unei familii de noi motorizări în trei cilindri. Arhitectura tehnică va fi folosită şi de noile modele BMW cu tracţiune faţă, gamă al cărei prim exponent este proaspăt lansatul BMW Seria 2 Active Tourer.
Dacă în trecut uzina NEDCAR avea o capacitatea anuală de producţie de 200.000 de unităţi, Mini estimează o cadență inițială de maximum 100.000 de mașini. Startul producției va fi dat în august.