Grupul german Daimler a anunțat că debutul oficial al viitoarei generații de modele Smart va avea loc, așa cum era planificat, în a doua jumătate a anului viitor. Noile ForTwo și ForFour au fost dezvoltate în cadrul unui partneriat cu Renault.
ForTwo Coupe va fi dezvăluit în iunie 2014, fratele său cu patru portiere urmând să fie expus în premieră mondială, trei luni mai târziu, la Salonul Auto de la Paris. Succesorul actualului ForTwo Cabriolet va fi înlocuit abia în 2015, cu prilejul Salonului de la Geneva, din luna martie.
Atât Smart ForTwo, cât și ForFour, vor avea la bază o nouă platformă comună dezvoltată în joint-venture cu Renault, arhitectură ce va fi folosită și de viitorul Twingo. Caracterul modular al noii platforme va permite cerințe diverse în materie de lungime a ampatamentului sau de lățime a ecartamentului, putând fi, astfel, ușor de adaptat pentru modele de clasă mini și chiar mică. Tracțiunea va fi pe roțile din spate, iar motorul va fi amplasat, ca și până acum, sub podeaua portbagajului.
Contrar așteptărilor, noile modele nu vor fi animate de unitatea 0.9 TCe de origine Renault, ci de un nou motor de 1.0 litri, proiect comun Daimler-Renault. Acesta va fi oferit în două trepte de putere: o versiune aspirată de 70 CP și una supraalimentată, așteptată să dezvolte 85 CP. Modelele Brabus vor beneficia de setări diferite, care vor urca puterea maximă la 105 CP. Noul ForTwo va fi disponibil, în premieră, în compania unei cutii manuale cu șase trepte, o transmisie cu dublu-ambreiaj de la Getrag urmând să fie inclusă pe lista de opționale. Din program nu va face parte niciun diesel.
Smart speră ca noua generație de modele să readucă pe linia de plutire finanțele companiei care, an de an, raportează pierderi uriașe. Producția noii generații ForTwo va demara în mai 2014, la uzina Renault din Hambach, Franța, aceeași locație responsabilă și pentru asamblarea viitorului Twingo.