Motorul Ford Ecoboost de 1 litru cucerește pentru al doilea an consecutiv trofeul Motorul Internațional al Anului (International Engine of the Year), reconfirmând, astfel, performanțele Ford în domeniul propulsoarelor de cilindree redusă.
Micul turbo produs de Ford la Craiova și Koln a obținut cel mai mare scor din istoria competiției, 470 de puncte. Următorul clasat, motorul Volkswagen TSI de 1,4 litri, în versiunea de 180 CP, a strâns 408 puncte, în timp ce ocupantul locului trei, noul bi-turbo de 2 litri și 245 CP de la BMW, a încheiat concursul la o distanță considerabilă (247 puncte). Marele trofeu nu a fost singurul premiu adjudecat de micul EcoBoost, propulsor american dominând și categoria motoarelor cu cilindreea mai mică de 1 litru.
Îndelung premiatul EcoBoost de 1 litru este un motor extrem de versatil, care integrează cele mai avansate tehnologii ale momentului: supraalimentare turbo, injecție directă și admisie variabilă. Ford montează micul propulsor cu injecție directă pe modele dintre cele mai diverse, pornind de la citadina Fiesta și compacta Focus, până la limuzina Mondeo.
Constructorul american va crește cadența de producție a motorului EcoBoost de 1 litru, de la 141.000 unități pe an la 480.000 de propulsoare pe an, până în 2015. Ford nu a anunțat, însă, posibila mărire a volumului de fabricație al uzinei de la Craiova, confirmând doar dublarea capacității uzinei din Koln, începând din a doua jumătatea a lunii august.
În primul trimestru, motorul EcoBoost de 1 litru a fost ales, în medie, de aproximativ 30 din clienții de Focus și Fiesta și acoperă aproape jumătate din comenzile monovolumului de clasă mică B-Max, asamblat și el la Craiova.