luni, septembrie 9, 2024
AcasăMașini noiMini cu cinci uși, cea mai practică versiune din istoria icoanei auto...

Mini cu cinci uși, cea mai practică versiune din istoria icoanei auto britanice

A treia generație Mini produsă sub tutela BMW are, începând de astăzi, o variantă de caroserie în cinci uși. Cel mai mare și cel mai practic model din istoria de peste cinci decenii a icoanei auto britanice are un singur rival direct, Audi A1 Sportback.

Platforma modulară UKL1, care a debutat odată cu noul Mini, le permite britanicilor să fie “mult mai aventuroși” în ceea ce privește lansarea de noi modele și derivate de caroserie. Denumit simplu Cooper 5, noul Mini cu cinci uși este mai lung cu 161 de milimetri (3,98 m) şi mai înalt cu 11 milimetri (1,42 m) faţă de actualul MINI hatchback. Același tratament a fost aplicat și ampatamentului de 2.567 mm, mai mare cu 72 mm, precum și spațiului interior, mult mai generos decât în prezent: +72 mm la nivelul genunchilor pasagerilor din spate, +15 mm la nivelul capului și 61 mm în zona coatelor. Portbagajul oferă un volum de încărcare de 278 litri (+51 litri), iar bancheta dispune, în premieră, de spătar cu unghi de înclinare variabil.

Urmând exemplul fratelui său cu trei portiere, noul Mini 5 va fi beneficiarul ineditei game de motorizări cu trei cilindri dezvoltate de BMW. Acestea dispun de cele mai noi inovații tehnice ale momentului: injecție directă, supraalimentare turbo, Valvetronic și admisie variabilă. Toate versiunile sunt echipate cu sistem start&stop și îndeplinesc normele de poluare Euro6, fiind cu până la 27 mai eficiente decât motoarele pe care le înlocuiesc. Standard se oferă o cutie manuală cu șase trepte, iar opțional, una automată, tot cu șase trepte, ambele complet noi, mai ușoare și mai precise.

La debut, noul Mini cu cinci uși va putea fi comandat în două variante pe benzină și două diesel:

-Mini Cooper – L3, benzină, 1496 cmc, 136 CP/4500-6000 rpm, 220 Nm/1250-4000 rpm, accelerație 0-100 km/h în 8,2 s (8,1 s, tr. aut.), viteză maximă 207 km/h, consum mediu 4,7 l/100 km

-Mini Cooper S – L4, benzină, 1.998 cmc, 192 CP/4700-6000 rpm, 300 Nm/1250-4750 rpm, accelerație 0-100 km/h în 6,9 s (6,8 s), viteză maximă 232 km/h, consum mediu 5,9 l/100 km

-Mini Cooper D – L3, diesel, 1.496 cmc, 116 CP/4000 rpm, 270 Nm/1750 rpm, accelerație 0-100 km/h în 9,4 s, viteză maximă 203 km/h, consum 3,6 l/100 km

-Mini Cooper SD – L4, diesel, 1.998 cmc, 170 CP/360 Nm, accelerație 0-100 km/h în 6,9 s, viteză maximă 232 km/h, consum 4,1 l/100 km

În premieră, va putea fi comandată o suspensie adaptivă (Dynamic Damper Control), , dar și un sistem similar lui Driving Experience de la BMW. Intitulat Driving Modes, acesta va schimba caracteristicile motorului, răspunsul pedalei de accelerație, tăria amortizoarelor și își va pune amprenta asupra luminii ambientale, cadranelor de bord, precum și conturului iluminat al display-ul central. Toate își vor schimba nuanța, în funcție de modul ales de șofer: albastru în MID mode, roșu în SPORT mode și, evident, verde în GREEN mode. Tot în premieră, se oferă head-up display, sistem de parcare automată și câteva programe de asistență moderne: avertizare pentru coliziuni iminente și frânare automată inițială, activare/dezactivare automată pentru faza lungă, detectare a semnelor de circulație, capotă activă și cruise control adaptiv, bazat pe camere video. Opțional, este disponibil și noul sistem multimedia cu controller rotativ/tactil preluat de la BMW și display central de 8,8 inci. Acesta este, în esență, un iDrive simplificat, cu conexiune la internet (prin SIM dedicat), un meniu mai simplu, mai intuitiv, și posibilități de integrare completă a dispozitivelor Android și iOS.

Noul Mini 5 va beneficia și de cele mai avansate tehnologii în materie de eficiență. Reunite sub denumirea sugestivă MINIMALISM, acestea imită soluțiile similare Efficient Dynamics, din gama BMW: indicator pentru schimbarea ideală a treptelor pentru modelele cu transmisii manuale, funcție de recupere a energiei la frânare și mod sailing pentru cutiile automate.

Suspensia față a fost reproiectată de la zero și este mai ușoară, iar echiparea de serie s-a îmbogățit cu un diferențial față electronic cu alunecare limitată, asfel că Mini promite un caracter sportiv mai pronunțat și noi standarde în materie de dinamică și plăcere de a conduce.

RELATED ARTICLES

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

- Advertisment -

Cele mai recente articole