autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, apr. 2nd, 2012

Mikko Hirvonen, descalificat în Portugalia

Campionatul Mondial de Raliuri nu a mai oferit de multă vreme o etapă plină de suspans, dramatism și eforturi colosale de a reveni în frunte. Vedeta primei zile a fost Sebastien Loeb care într-un moment de relaxare, neatent la dictare, a ratat un viraj de dreapta și s-a răsturnat. Nu a mai putut reveni în cursă a doua zi, mașina suferise avarii serioase la structura de rezistență.

A venit ziua a doua a etapei, una inundată de ploi torențiale. Prima victimă a fost liderul în acel moment al raliului – Jari Matti Latvala. Acesta pe finalul specialei a cincea a lovit o piatră, pe un viraj, care l-a aruncat în exterior. Mașina nu a avut de suferit dar nu a mai putut reveni pe traseu. Petter Solberg a urcat în acel moment pe prima poziție. Se pare că etapa din Portugalia a fost cu ghinion pentru lideri. Solberg a abandonat pe proba a șasea, traseul fiind serios afectat de ploaia torențială. După a două zi lider a rămas Mikko Hirvonen cu un avans de peste jumătate de minut în fața pilotului de la M-Sport FordEvgeny Novikov. Pe a treia poziție se afla Mads Ostberg. Probabil Petter Solberg se poate considera cel mai ghinionist pilot al celei de a doua zi, ultimile trei probe speciale ale zilei a doua fiind anulate din cauza ploii.

A treia zi a marcat revenirea piloților Ford în cursă. Jari Matti Latvala revenea în cursă pe poziția 16 cu o întârziere de 11,24.6 minute. Petter Solberg relua cursa de pe poziția 13, la 7,35.9 minute în spatele lui Mikko Hirvonen. A urmat o cursă de urmărire a lui Petter Solberg care la finalul zilei era pe poziția a cincea. Latvala nu s-a descurcat prea bine, terminând ziua pe locul 22 cu o întârziere de 22,27 minute față de lider. La vârf pilotul Citroen – Mikko Hirvonen a avut o misiune ușoară. A evoluat relaxat, reușind să își mărească avansul la peste un minut. Mads Ostberg a trecut pe poziția a doua, rusul Evgeny Novikov ajungând pe trei, poziție imposibil de amenințat de piloții din spate aflați la peste 4 minute.

Ultima zi a etapei din Portugalia a purtat tot semnătura Petter Solberg care a reușit să ajungă pe poziția a patra. La finalul etapei doar 22,4 secunde l-au despărțit de poziția a treia ocupată de Evgeny Novikov. Locul secund a fost ocupat de Mads Ostberg iar victoria a revenit lui Mikko Hirvonen. Finlandezul semnând astfel prima victorie de etapă în Campionatul Mondial de Raliuri sub culorile Citroen și succesul cu numărul 15 din carieră. Power Stage-ul, ultima probă specială a etapei, cea care aduce un bonus de puncte, a fost câștigată de Dani Sordo, urmat de Latvala și Ott Tanak.

După terminarea etapei din Portugalia clasamentul general la piloți marca trecerea pe prima poziție a lui Mikko Hirvonen cu 75 puncte, urmat de Sebastien Loeb cu 66 puncte și Petter Solberg cu 59 puncte. La constructori Citroen era pe prima poziție în clasament cu 133 puncte, urmat de Ford cu 91 puncte și M-Sport cu 60 puncte.

Când petrecerea se apropia de final în curtea celor de la Citroen a sosit vestea descalificării lui Mikko Hirvonen. La inspecția tehnică s-a descoperit că ambreiajul montat pe mașina pilotului finlandez nu era omologat. Și turbina a ridicat semne de întrebare. În final s-a dovedit că și această piesă nu era conformă cu omologarea. Turbosuflanta are un diametru omologat de 54.00 mm cu o toleranță de plus/ minus 0,1 mm. Comisarii FIA au utilizat un inel cu diametrul de 54,11 mm pentru a măsura turbosuflanta turbinei și au constatat că aceasta avea un diametru mai mare. Urmează ca un verdict final în această privință să fie dat după măsurătorile de laborator. Deși cei de la Citroen au făcut apel la descalificarea lui Mikko Hirvonen, decizia este finală. Așadar a patra etapă WRC a fost câștigată de Mads Ostberg, poziția a doua a revenit rusului Evgeny Novikov iar Petter Solberg ajunge pe a treia poziție. În aceste condiții clasamentul general se modifică semnificativ. Pe prima poziție se află Sebastien Loeb cu 66 puncte, urmat de Petter Solberg cu 62 puncte și Mads Ostberg cu 53 puncte. Hirvonen a ajuns pe locul patru cu 50 puncte. Evgeny Novikov a urcat pe poziția a cincea cu 39 puncte, Latvala fiind pe 6 cu 28 puncte. La constructori Citroen Total WRT își menține prima poziție cu 108 puncte, Ford WRT se află pe locul doi cu 96 puncte iar M-Sport Ford WRT pe poziția a treia cu 69 puncte.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>