autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: vin, mart. 30th, 2012

Mihai Marinescu îşi turează motorul la Silverstone

Mihai Marinescu, “Beu” pentru cunoscuţi, nu ştie încă dacă va dispune de fondurile necesare pentru a lua startul, pe 14 aprilie, în sezonul 2012 al FIA Formula 2, dar a început testele la Silverstone şi pare determinat să arate ce poate, înregistrând cel de-al doilea timp cumulat al celor patru sesiuni din ultimele două zile.

Deşi în România nu există un circuit pe care să se antreneze, Beu pregătindu-se mai mult pe simulatoare, singurul pilot român din F2, anticamera ieftină a Formulei 1, s-a obişnuit imediat cu noul monopost care, în acest an, are până la 500 CP şi frâne de carbon, terminând prima sesiune de teste de la Silverstone pe poziţia a 4-a. Apoi, în sesiunile 2 şi 4, Marinescu a urcat până pe poziţia a 2-a şi, deşi în cea de-a treia nu a reuşit decât un loc 14, braşoveanul de 23 de ani a încheiat cele patru “ture” cu cel de-al doilea timp cumulat. Trei din cele patru sesiuni au fost câştigate de Markus Pommer.

Am avut o zi de teste foarte bună la Silverstone. Mă bucură introducerea noilor frâne din carbon şi schimbarea pneurilor. Aceste modificări erau necesare în acest campionat. La finalul zilei am constatat că pneurile Yokohama au o viaţă mai lungă și asta îţi permite să faci mai multe tururi de pistă de-a lungul unui weekend de cursă“, a declarat Mihai Marinescu, adăugând că “nu ştiu singur încă dacă voi concura în Formula 2 anul acesta, însă în orice campionat voi evolua mi-am propus să termin sezonul în primii trei“.

Dacă va reuşi să ia startul în F2 2012, Beu se va afla pentru cel de-al treilea an consecutiv în acestă competiţie plasată la jumătatea drumului dintre Formula 3 şi Formula 1. Sezonul 2011 a fost cel mai bun pentru român, acesta câştigând cursa de la Monza, clasându-se de patru ori pe podium şi terminând pe locul 5 în clasamentul piloţilor.

În 2012, monoposturile de F2 sunt dezvoltate de Williams, iar motoarele 1.8 Turbo, ce dezvoltă până la 500 CP, sunt furnizate de Audi. Graţie noii aerodinamici şi a “pachetului” de performanţă, compus din frâne ceramice şi pneuri Yokohama (în loc de Avon), maşinile sunt cu circa două secunde pe tur mai rapide decât anul trecut.

Sezonul F2 2012 are opt etape şi 16 curse, în fiecare zi a weekend-ului de curse având loc câte o întrecere. Iar în premieră, anul acesta a intrat în calendarul F2 circuitul de la Hungaroring (Budapesta, Ungaria).

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>