Mercedes Benz România, importator oficial al automobilelor Daimler în țara noastră, a anunțat schimbarea CEO-ului companiei, Michael Grewe, cu Boris Billich, care vine din Rusia, unde a condus filiala Mercedes-Benz Trucks din Vostok.
Michael Grewe este prezent în România, la conducerea reprezentanței Mercedes-Benz, încă de la înființarea subsidiarei Daimler la București, care la acel moment se numea DaimlerChrysler România. A pornit activitatea acestei companii alături de Ion Țiriac, care era acționar cu 49, și a reușit să îl convingă pe miliardarul român să-și vândă partea, în 2009, după ce, întâmplător sau nu, în 2008 compania avea pierderi foarte mari (circa 8 milioane euro). Michael Grewe va pleca în Thailanda, unde va conduce reprezentanța Mercedes-Benz locală.
Boris Billich lucrează de circa 20 de ani pentru Mercedes-Benz, fiind specialist în vânzări. A trecut prin mai multe poziții de conducere în Europa Centrală și a urcat în ierarhie în divizia de vehicule comerciale a Daimler, până în poziția de Senior Manager Sales. Din 2008, lucrează pentru Mercedes-Benz Rusia – Vehicule Comerciale, din 2010 devenind CEO al fabricii Mercedes Benz Trucks Vostok. Aceasta este un joint-venture între Daimler și compania rusă Kamaz și produce autocamioane Actros. Potrivit comunicatului oficial, Boris Billich a fost în contact cu Mercedes-Benz România, în anii precedenți, când a coordonat mai multe activități de formare pentru Autovehicule Comerciale Ușoare Mercedes-Benz.
Mercedes-Benz a avut o evoluție sinuoasă în cei aproape 7 ani de la înființarea companiei sub numele DaimlerChrysler România (1 ianuarie 2007), devenită ulterior Mercedes-Benz România. Vânzările au urmat cursul în declin al pieței generale, apoi a trecut pe un trend ușor crescător, similar cu toate mărcile premium și de lux din piață.
Printre evenimentele care au marcat șefia lui Michael Grewe se numără conflictul Mercedes-Benz cu APIA, Asociația Producătorilor și Importatorilor de Automobile, căreia compania germană nu îi mai furnizează date, de circa 2 ani, despre vânzările proprii. Singurele cifre oficiale privind vânzările Mercedes în România sunt cele pe baza înmatriculărilor, publicate de M.A.I. Potrivit acestor date, Mercedes a pierdut ritmul față de cei doi principalii concurenți, Audi și BMW. Anul trecut, Mercedes-Benz a vândut 1.655 autoturisme, în creștere cu 4,8, în timp ce Audi a crescut cu 23 iar BMW cu 17, depășind 2.000 de autoturisme vândute.