Mercedes-Benz C-Class Estate se alătură celei de-a patra generații a berlinei germane, completând noua gamă cu un break dedicat familiștilor de carieră. Așteptat pe piață din toamna acestui an, noul model este mai mare, mai economic și mai ușor decât generația pe care o înlocuiește, fiind animat de o gamă de motorizări noi, exclusiv Euro 6.
Dezvoltat pe noua platformă modulară MRA, care, în viitorul apropiat, va sta la baza întregii game Mercedes, cu excepția Claselor A și B, noul C-Class Estate se laudă cu economii consistente în materie de greutate și consum. În medie, masa totală a scăzut cu 65 kg, iar consumul, cu 20%.
Dimensiunile exterioare au crescut sensibil. Lungimea măsoară diferențe notabile fiind vizibile în cazul lungii mai mari cu 96 mm, a lățimii (plus 40 mm) și a ampatamentului (plus 80 mm), cu avantaje lesne de intuit în materie de spațiu la interior. Portbagajul este și el mai mare, capacitatea sa de încărcare oscilând acum între 490 și 1.510 litri. Modularitatea a fost îmbunătățită, spătarul banchetei oferind acum asistență electrică pentru pliere și rabatare a spătarului în format asimetric 40/20/40. O altă premieră este reprezentată de implementarea funcției de deschidere electrică, fără atingere, a hayonului, totul printr-o simplă mișcare de translație a piciorului sub bara din spate a mașinii.
O premieră absolută pentru clasa medie va fi pneumatică Airmatic, oferită opțional, pentru anumite motorizări. Tăria amortizoarelor va fi ajustată în timp real, în funcție de programul selectat, Comfort, ECO, Sport și Sport Plus. În plus, noul C-Class va beneficia și de funcția de reglare automată a gărzii la sol, care va coborî mașina la viteze de croazieră pentru o aerodinamică mai bună.
Revoluția continuă și la interior, acolo unde noul C-Class își va întâmpina fericiții proprietari cu materiale de înaltă clasă și un nou sistem Command cu display de sine stătător, de 8,4 inci și touchpad, cu rol de controller. Noul sistem multimedia aduce și o funcție inedită de tip valet. Parte a pachetului de servicii connect me, aceasta permite pornirea sau programarea de la distanță a climatizării și verificarea nivelului de combustibil din rezervor.
La debut, vor fi disponibile patru motorizări, două pe benzină și două diesel. Toate respectă normele Euro 6 și sunt echipate cu sistem start&stop.
-C220 Bluetec – diesel cu patru cilindri de 2,1 litri, 170 CP și 400 Nm
-C180 – benzină, patru cilindri, 1,6 litri, turbo, 156 CP și 250 Nm
-C200 – benzină, patru cilindri, 1.9 litri, 184 CP și 300 Nm
-C200 Bluetec – diesel de 2,1 litri și 204 CP, variantă recalibrată a unității de 170 CP
Ulterior vor fi disponibile următoarele versiuni:
-C160 și C180 Bluetec – diesel de 1,6 litri, în două trepte de putere, 115 și 136 CP
-C300 Bluetec Hybrid – hibrid diesel-electric, ce combină motorul de 2,1 litri și 204 CP , cu o unitate electrică de 27 CP
-C350 Bluetec Hybrid – hibrid diesel-electric, ce combină un motor pe benzină de 211 CP , cu o unitate electrică de 68 CP
Toate versiunile cu patru cilindri ale Mercedes Benz C Class vor fi cuplate la o transmisie manuală cu șase trepte, complet nouă, iar opțional, va putea fi comandată cutia automată 7G-Tronic, cu șapte rapoarte. O nouă transmisie automată cu 9 trepte va fi disponibilă din 2015.