autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, iul. 10th, 2012

Mercedes-Benz Antos – primului camion special creat pentru transportul de mărfuri grele pe distanţe scurte

Daimler prezintă noul Mercedes-Benz Antos, prima serie de vehicule specializate pentru distribuţia mărfurilor grele pe distanţe scurte. Noul model va avea premiera oficială în septembrie, la Salonul Internaţional de Autovehicule Comerciale de la Hanovra. Fie că transportă produse alimentare, combustibil sau materiale de construcţii, cu o greutate brută între 18 şi 26 de tone, Antos se potriveşte în sectorul distribuţiei regionale.

Din punct de vedere al designului, noul model se inspiră de la Actros. Dar cabina a fost desenată ținând cont de faptul că Antos va fi utilizat și în mediul urban. Cabina continuă a noului Mercedes-Benz Antos, de 2,3 metri lăţime, este disponibilă pentru modelul ClassicSpace în variante de lungime mică (S) şi medie (M). Varianta medie este, de asemenea, disponibilă şi pentru cabina CompactSpace, specifică vehiculelor cu unitate de refrigerare independentă. Zona premium a habitaclului oferă şoferului un spaţiu confortabil de lucru: din punct de vedere ergonomic, instrumentele vehiculului sunt astfel dispuse pentru a asigura o utilizare intuitivă şi la îndemână. În plus, volanul multifuncţional şi opţiunile generoase de ajustare a scaunului uşurează munca de zi cu zi a şoferului.

Gamă largă de sisteme de asistenţă pentru siguranţăPentru prima dată, toate sistemele de siguranţă cu care şoferii s-au familiarizat la Actros sunt acum disponibile şi pentru camioanele din sectorul distribuţiei pe distanţe scurte. Următoarele sisteme sunt disponibile standard: sistemul de frânare controlat electronic EBS, cu discuri de frână ventilate, frâna de motor cu eficienţă ridicată, sistemul ABS de anti-blocare la frânare, sistemul de accelerare antiderapant ASR şi Stability Control Assist. Ajungând la a treia generaţie Active Brake Assist, Mercedes-Benz a creat un pachet de siguranţă cu sisteme de asistenţă opţionale pentru Antos. Noul sistem ABA 3 iniţiază acum automat şi aplicaţia de frânare pentru detectarea obstacolelor staţionare.

Motoare Euro VI de la 175 kW (238 hp) la 375 kW (510 hp)

Antos îşi face debutul cu o gamă foarte variată de motoare diesel Euro VI, ce include trei motoare în linie cu şase cilindri, cu capacităţi de 7,7 litri, 10,7 litri şi 12,8 litri. Puterea variază de la 175 kW (238 hp), pentru aplicaţiile mai uşoare cum ar fi vehiculul simplu, şi până la 375 kW (510 hp) pentru camioanele de sarcină grea, cu variante camion/remorcă şi camion/semiremorcă, folosite în condiţii dificile de drum.

Toate motoarele respectă nivelul emisiilor Euro VI şi includ, de asemenea, injecţie common rail şi sistemul de refolosire a gazelor de eşapament. Tratarea gazelor de eşapament se face prin intermediul tehnologiei SCR cu injecţie AdBlue şi printr-un convertor catalitic de oxidare conectat în serie şi un filtru de particule.

Transmisie automatică pentru toate modelele

Cutia de viteze Mercedes PowerShift 3 complet automată, extrem de rapidă, disponibilă în variante cu opt sau doisprezece trepte, oferă o transmisie constantă a puterii motorului. O caracteristică specială a noului Antos este posibilitatea de a alătura motoare extrem de compacte, precum OM 936, cu transmisii în mai multe trepte de viteză. Astfel rezultă o performanţă îmbunătăţită, chiar şi în combinaţii de camion/remorcă sau camion/semiremorcă, care sunt complet încărcate doar ocazional şi care utilizează unităţi optimizate de greutate.

Modul Crawler este o caracteristică specială, ce oferă beneficii semnificative pentru transporturile pe distanţe mici, care includ destul de des deplasări urbane şi manevrare în locuri de descărcare foarte strâmte: în treptele de viteză start sau marşarier, şoferul poate controla viteza camionului utilizând doar pedala de frână.

Loader/Volumer: pentru prima dată, modele cu aplicaţii specifice

Pentru domenii specifice de lucru, Mercedes-Benz introduce pentru prima dată modele specializate Antos, în sectorul distribuţiei de mărfuri grele pe distanţe scurte, şi Actros, pentru distanţe lungi de transport. Sub numele de Loader, Mercedes-Benz a grupat variante cu capacitate de încărcare optimizată, care ating valori record la greutate fără încărcătură şi sarcină utilă. În plus, Volumer oferă capacitate maximă de încărcare datorită compartimentului interior cu o înălţime de trei metri.

Antos Loader: sarcină record pentru camioanele cu semiremorcă

Antos Loader este primul camion cu semiremorcă din categoria vehiculelor de 40 de tone, care este sub limita de greutate fără încărcătură de 6 tone. În acelaşi timp, motorul acestuia respectă nivelul de emisii Euro VI.

Chiar şi cu motorul mai mare, în linie cu şase cilindrii, OM 470, ce îndeplineşte standardele Euro VI şi produce până la 315 kW (428 hp), camionul cu semiremorcă cântăreşte aproximativ 6400 kg. La această greutate, noul Antos ocupă o poziţie excelentă în mediul competitiv şi, chiar şi în comparaţie cu vehiculele cu Euro V, poate fi considerat unul dintre camioanele de top.

Antos Volumer, pentru utilizări ce necesită un compartiment coborât de încărcare

Beneficiile oferite de Antos Volumer includ un compartiment coborât de încărcare, cu 80 mm mai jos decât modelele anterioare. Înălţimea interioară de până la trei metri oferă opţiuni de încărcare extinse, existând astfel posibilitatea de a încărca o cantitate suplimentară de bunuri. Pe lângă varietatea de modele de cabine, clienţii pot alege şi între diferitele capacităţi de rezervoare de combustibil – în funcţie de prioritatea pe care o au, sarcina utilă sau gama.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>