După o absență de peste trei decenii, Datsun renaște sub forma unui brand low-cost, poziționat sub Dacia și dedicat exclusiv piețelor emergente. Prima mașină produsă sub sigla celei mai noi mărci din portofoliul Alianței Renault-Nissan va fi Go, un hatchback cu cinci uși de clasă mică, produs pentru început doar în India.
Numele Go reprezintă un omagiu adus primului Datsun, modelul DAT-GO, lansat în 1914. Cu dimesiuni specifice clasei mici (lungime de 3,78 m, lățime de 1,63 m, înălțime de 1,58 m) și un ampatament identic cu cel al actualului Nissan Micra, noul model oferă cinci locuri și un volum de încărcare generos conform standardelor segmentului B.
Designul pune accent pe simplitate și robustețe, layoutul interiorului și anumite soluții de ergonomie amintind de stilul simpaticelor citadine Kei, extrem de populare în Japonia: frâna de mână a fost mutată pe consolă, lângă levierul cutiei de viteze, plasat neobișnuit de sus, iar scaunele din față sunt, practic, unite de o cotieră supradimensionată.
Visul mașinii de 5.000 euro devine realitate odată cu noul Go. În India, prețurile vor pleca de la 400.000 rupii sau aproximativ 5.100 euro, în condițiile în care echiparea de serie va include aer condiționat și un docking station pentru mp3 playere portabile.
Clienții vor avea la dispoziție un singur motor pe benzină de 1,2 litri, cuplat exclusiv la o cutie de viteze manuală cu cinci trepte.
Go este doar primul exponent al noii filozofii Datsun. Din 2014, gama va fi extinsă cu noi modele, asamblate și vândute în Rusia, Indonezia, America Latină și Africa de Sud. Noile versiuni vor fi produse inclusiv în uzinele Lada și ar putea folosi anumite componente preluate de la Dacia Logan, expediate direct de la Mioveni.