Livrările de mașini noi au scăzut în primele 6 luni cu 16% față de 2011

0
279

APIA, asociația industriei auto din România, a difuzat datele statistice pentru luna iunie, respectiv autovehicule livrate clienților. Cifrele confirmă continuarea tendinței de scădere a pieței, comunicatul APIA făcând o comparație cu anul 2001, când volumul de autoturisme vândute era de 72.000 de unități, dintr-o piață totală de 92.000 de vehicule. În 2012, pe primele 6 luni au fost livrate 35.950 autoturisme, la care se adaugă 6.637 vehicule comerciale. Scăderea este de 16 comparativ cu anul trecut, fiind infirmată o dată în plus prognoza de la începutul anului care vorbea despre o posibilă creștere a pieței cu 5.

Pe sectoare ale industriei auto, potrivit APIA, au fost construite 22.462 autovehicule, cu 30 mai puţin decât în luna precedentă, respectiv, pentru primele 6 luni, scăderea este de 7,4, adică au fost produse 164.590 vehicule.

Din totalul producției, 93 au fost exportate, adică 153.108 unităţi. Automobilul cel mai exportat a fost Dacia Duster, cu 10.108 exemplare exportate în iunie și 69.862 unităţi pe toate cele 6 luni.

În fine, vânzările pe piața internă (cele produse intern și importuri) au scăzut cu

15,8 faţă de semestrul 1 din 2011, cu un total vehicule de 42.990 unităţi, respectiv o scădere de 16,8 la autoturisme, adică 35.950 unităţi.

Dacia rămâne, firesc, lider de piață, cu o cotă de 27, urmată de Volkswagen, cotă de piață 11,2, unul dintre cele mai ridicate niveluri ale acestui indicator, semn că brandul german a știut să profite de criză. Skoda, Renault, Ford și Hyundai sunt celelalte branduri care se află în topul vânzărilor.

Dacia Logan, Dacia Duster și Skoda Octavia sunt cele mai vândute modele din România în acest an.

Analizele APIA mai scot în evidență o scădere masivă a procentului de cumpărători persoane fizice (doar 31 din piață) și o îmbunătățire semnificativă a emisiilor medii de CO2 (circa 140g/km).

Comunicatul APIA face referire și la importurile de mașini second hand, care au ajuns la un raport de 2,5 mașini SH importate la 1 mașină nouă.

Situația este într-adevăr dramatică pentru industria auto din România, însă analizele Autobis demonstrează că nu importurile de SH sunt cauza vânzărilor slabe de mașini noi, ci modul artificial în care a fost dezvoltată piața de vehicule noi din ultimii 5-6 ani. Câteva dintre cauzele acestui eșec major ar putea fi prețurile în euro ale vehiculelor noi, situație unică în Europa, în rândul țărilor non-euro, dobânzile uriașe la credite și mai ales la leasing, costurile foarte mari cu întreținerea pentru un vehicul în garanție. Aceste motive, dar și altele, i-au împins pe români să prefere un vehicul second-hand, fie de proveniență internă, fie din import.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.