Lamborghini Huracan, noul model entry-level al casei din Sant’Agata Bolognese și urmașul actualului Gallardo, a fost dezvăluit oficial.
Publicul internațional și fanii brandului italian au, astfel, privilegiul de a admira noul Lamborghini Huracan cu mai bine de trei luni înainte de debutul său, programat pentru Salonul Auto de la Geneva, din martie 2014.
Primele imagini oficiale confirmă designul futurist, influențat de liniile tăioase, dar extrem de apetisante, ale conceptului Sesto Elemento. Interiorul, în schimb, pare o copie la scară redusă a cockpit-ului de inspirație aeronautică afișat de fratele mai mare, Aventador. Instrumentele de bord vor fi înlocuite de un display TFT cu diagonala de 12,3 inci.
Lamborghini nu renunță la tradiția de a inventa o titulatură proaspătă, cu fiecare generație nouă pe care o lansează. De data aceasta, Gallardo va fi înlocuit în panoplia Lamborghini de Huracan, “uragan” în limba spaniolă. Bineînțeles, numele ascunde tradiționalele conotații bovine, amintind de un taur de luptă din secolul 19, celebru în regiunea Alicante, din Spania, pentru “simțul ascuțit al atacului”.
Huracan va apela la un mix de materiale high-tech ultraușoare, șasiul fiind realizat din aluminiu, iar caroseria, din CFRP – plastic ranforsat cu fibră de carbon. Platforma sa va fi folosită și de următoarea generație a lui Audi R8, care va fi lansată în 2015.
Inima noului Lamborghini Huracan va fi un V10, amplasat central, o evoluție a actualului propulsor aspirat de 5,2 litri prezent pe Gallardo. Noul motor cu injecție directă va respecta normele Euro6 și va dezvolta nu mai puțin de 610 CP, la 8.250 rpm, și un cuplu maxim de 560 Nm, cifre ce plasează noul model direct în liga supercarurilor de elită, capabile să depășească viteza maximă de 325 km/h. Accelerația de la 0 la 100 km/h durează 3,2 secunde, iar cea de la 0 la 200 km/h, 9,9 secunde. Prin comparație cu Gallardo, consumul mediu va scădea de la 12,2 la 10,5 l/100 km, ceea ce se traduce prin emisii de 290 g CO2/km.
Cutia de viteze manuală va fi abandonată în favoarea unei noi transmisii cu dublu ambreiaj, șapte rapoarte și padele pe coloana de direcție, intitulată LDF – Lamborghini Doppia Frizione.
Tracțiunea integrală, controlată electronic, va fi standard, așa cum sugerează și acronimul LP610-4, ștanțat pe aripile posterioare, puternic evazate, ale noului Lamborghini Huracan. Un buton de pe volan va permite calibrarea exactă a motorului, cutiei și tracțiunii, în trei moduri distincte – Strada, Sport and Corsa.
În premieră pentru segmentul supercarurilor entry-level, Huracan va fi echipat exclusiv cu frâne ceramice, în timp ce pe lista de opționale se vor regăsi suspensii adaptive cu amortizoare magneto-electrice și direcția variabilă.
Huracan, înlocuitorul proaspătului pensionat Gallardo (comercializat în peste 14.000 unități de-a lungul carierei sale de 10 ani – n.r.) este așteptat să ajungă în showroomurile Lamborghini din întreaga lume în toamna anului viitor.