PREMIERĂ: Logan are o soră – Lada Vesta, primul model rusesc dezvoltat de Renault

0
436

Lada Vesta, primul model al mărcii din Togliatti dezvoltat sub tutela Renault, debutează anul viitor. Noul sedan compact este şi prima Lada creată pornind de la platforma B0/M0 a grupului francez, aceeaşi arhitectură tehnică folosită şi de noua generaţie Dacia Logan.

De altfel, Dacia anunţa încă de anul trecut startul expediţiilor de piese către uzina AvtoVAZ, pentru un nou sedan Lada, bazat pe arhitectura X52 a noului Logan. “Către Togliatti expediem din acest an nu doar componente pentru X90 (Lada Largus – Logan MCV), ci şi pentru X52, deoarece Lada urmează să lanseze un nou model pe noua platformă Logan” , declara în iulie 2013,  Igor Clopot, directorul centrului ILN, într-o întâlnire cu presa la Mioveni. 

Prima schiţă oficială ne dezvăluie un design extravagant cu accente futuriste, moştenite de la conceptul X-Ray, prezentat în urmă cu doi ani la Salonul de la Moscova. Este de aşteptat ca noul limbaj de design să fie adoptat treptat de întreaga gamă Lada, o gamă care se va îmbogăți cu două crossovere, un sedan, un hatchback și un SUV, toate dezvoltate cu ajutorul noilor proprietari, francezii de la Renault.

Noul şef Lada, Bo Andersson, vrea să redea constructorului de la Togliatti mândria de odinioară, ţintind o cotă de piaţă de cel puţin 20 de procente pe termen mediu. Deşi vinde 600.000 de maşini pe an în Rusia, Lada rămâne un brand neprofitabil, modelele sale recente fiind adesea criticate pentru ecartul tehnologic uriaş raportat la standardele Occidentale.

Aerul Occidental al noului sedan nu e deloc întâmplător, Vesta fiind opera noului director de stil Lada, Steve Mattin, creatorul unor modele de succes precum Mercedes SLK, Volvo XC60 şi S60 sau primele generaţii ale SUV-urilor ML şi GL.

Lada Vesta va da naştere unei întregi familii de modele. Din 2016, sedanului i se vor alătura un hatchback cu trei şi cinci portiere, precum şi un break extrem de versatil, dedicat familiilor numeroase.

Gama exactă de motorizări rămâne un mister. Cel mai probabil, însă, noile unităţi turbo TCe de 0,9 litri şi 1,2 litri, prezente şi în gama Dacia, nu vor face parte din program, publicul rus fiind mare amator de versiuni aspirate pe benzină.

Producţia noului model va demara în prima parte a anului viitor, la uzina AvtoVAZ din Togliatti, de pe ale cărei linii de asamblare va ieşi şi noul sedan compact Datsun, dedicat pieţelor emergente.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.