Nissan va înlocui anul acesta longevivul X-Trail, urmaşul său fiind deconspirat deja de site-ul auto.sohu, graţie Oficiului de Patente chinez. Mixând elemente de design tipice unei maşini de familie cu alura robustă a unui SUV clasic, noul model rămâne fidel liniilor anticipate anul trecut de conceptul Hi-Cross.
Dimensiunile exterioare plasează noul crossover între actualele Qashqai şi Murano. Lungimea totală de 4,66 m şi ampatamentul de 2,78 m promit un spaţiu interior generos, Hi-Cross urmând să fie disponibil, încă de la debut, şi în configuraţie cu şapte locuri.
La baza noului model va sta o versiune modificată a platformei FF-L, folosită şi de alte crossovere din gama Nissan. Inspirat de filozofia de succes a bestsellerului Qashqai, Hi-Cross va renunţa la pretenţiile de off-roader ale actualului X-Trail şi va deveni un SUV orientat mai mult spre dinamică şi confort.
Printre motorizările disponibile iniţial se va afla şi noul diesel de 1,6 litri şi 130 CP, detronat recent din poziţia de rege al segmentului în materie de putere de un nou CDTi de la Opel de 136 CP. Nu este exclusă nici apariţia unei versiuni hibride, conceptul expus anul trecut la Geneva fiind propulsat de un sistem hibrid, compus dintr-un motor de 2 litri pe benzină, o unitate electrică, o cutie CVT şi un set de baterii litiu-ion.
Nissan nu a confirmat încă data lansării oficiale. Noul model ar putea debuta la Geneva sau abia în toamnă, la Salonul de la Frankfurt. Cert este că versiunea de serie este aşteptată în showroomuri până la finele acestui an.