Daimler și Renault-Nissan au decis să își extindă alianța de succes, parafată în aprilie 2010. Potrivit Financial Times, cele două grupuri vor semna în prima parte a anului viitor un nou acord care prevede, pe lângă sinergia dintre Mercedes și Infiniti, asamblarea unor viitoare modele germane în uzinele Renault-Nissan.
Primul rod al colaborării dintre cei doi giganți auto a fost implementarea dieselurilor de cilindree redusă Renault pe modelele de clasă compactă ale constructorului german. Un alt proiect comun, nu la fel de bine primit de public, însă, a fost adaptarea utilitarei Kangoo și producerea acesteia sub sigla Mercedes.
Parteneriatul continuă anul viitor cu lansarea primelor modele dezvoltate de la bun început în comun de cele două mari grupuri, noile generații Smart ForTwo și Twingo, care vor fi construite pe aceeași linie de producție, într-o uzină Renault din Franța.
De asemenea, cele două companii au anunțat un nou joint-venture în producția de motoare destinate modelelor comercializate în Statele Unite, precum și creșterea numărului de proiecte comune viitoare de la trei la zece, plan ce include modelele dezvoltate pe platforma modulară Mercedes MFA (Mercedes Front Modular Arhitecture).
Cei doi șefi ai grupurilor partenere, Dieter Zetsche (Daimler) și Carlos Ghosn (Renault-Nissan), se declară extrem de mulțumiți de mersul proiectelor derulate în prezent, fiind convinși că extinderea colaborării va fi de bun augur pentru ambele companii, care se completează reciproc – Daimler, prin expertiza în domeniul mașinilor premium, necesară extinderii brandului Infiniti pe piața europeană, și Renault-Nissan prin lunga tradiție în dezvoltarea de motoare economice, de cilindree mică.
Anul trecut, Grupul Daimler a produs 2,2 milioane de mașini, în timp ce partenerii de alianță, Renault și Nissan au raportat un volum total de 2,6, respectiv 4,8 milioane de unități asamblate în 2012.