autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, apr. 4th, 2012

Germania: înmatriculările Dacia-Renault au scăzut cu 5,8% în T1

Piaţa auto din Germania, cea mai mare din Europa, a început anul 2012 cu dreptul, înregistrând o creştere de 1.3 în primul trimestru (T1), constructorii germani acoperind 62,8 din piaţă. Înmatriculările Renault-Dacia au scăzut însă, în acelaşi interval, cu 5,8, dar grupul şi-a păstrat poziţia de lider al maşinilor importate.

În primele două luni ale anului, piaţa germană a stagnat, afişând o variaţie aproape imperceptibilă, de -0.2. În ianuarie-februarie s-au înmatriculat 434.513 maşini noi, faţă de 435.482 în intervalul similar din 2011. Dar în martie, vânzările de maşini noi au avansat, ceea ce a făcut ca Germania să încheie T1 cu o creştere de 1.3 puncte procentuale şi un total de 773.636 automobile.

Volkswagen este în continuare liderul înmatriculărilor, cu o cotă de piaţă de 22.3. Iar pe locurile doi şi trei se află mărcile premium BMW (8,6) şi Mercedes (8,5), potrivit datelor ACEA (Asociaţia Producătorilor Europeni de Automobile). Următoarele locuri aparţin Audi, cu 7,6, Ford, cu 7,1, şi Opel, cu 7.

Cu o cotă de piaţă de 5, Renault-Dacia ocupă locul şapte în topul vânzărilor din Germania şi locul întâi, în rândul mărcilor importate, după ce înregistrările le-au scăzut cu 5.8 în T1, la 38.363 de autovehicule. Trebuie menţionat, totuşi, că Renault-Dacia au acumulat un plus de 17.6 în martie, după două luni de coşmar, în care înmatriculările le-au căzut cu 19.3. “Podiumul” mărcilor importate este completat de Skoda, care a înregistrat un declin de 1,4, şi de Hyundai, cu un avans de 20,8.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>