GENEVA 2014: Lista celor mai importante premiere (mărci de volum) – GALERIE FOTO

1
393

Timp de două săptămâni, Salonul Auto de la Geneva 2014 va polariza atenția și interesele întregii planete în materie de automobile. Dezamăgiți de declinul general al pieței din Europa, constructorii locali, dar și cei americani sau asiatici, par să își fi pierdut entuziasmul de altădată, numărul premierelor mondiale fiind relativ redus comparativ cu alte ediții ale salonului elvețian. Afluxul de noutăți rămâne, însă, important, producătorii aducând sub lumina reflectoarelor ce aveau mai bun în portofoliu.

AUTO INDUSTRY NEWS vă prezintă lista celor mai importante premiere, ordonate în ordine alfabetică, în două episoade, dedicate mărcilor de volum și celor premium.

0001-citroen-c1-geneva-1-1

Citroen

Citroen aduce la Geneva doua modele de volum, cu tuse nonconformiste: noua generatie a citadinei C1 si Cactus, un crossover inedit de oras cu design necoventional si motorizari economice, in trei cilindri. Tractiunea integrala lipseste cu desavarsire. Noul C1 va fi repozitionat ca un model cu pretentii premium, tendinta ce se reflecta in lista generoasa de echipamente optionale.

Fiat-Panda-Cross-2

Fiat

Fiat vrea sa recucereasca publicul european. Dupa ce au dat lovitura cu micul 500, italienii ataca acum segmentul crossoverelor de oras cu noul Panda Cross, un mini polivalent cu garda la sol generoasa si tractiune integrala standard. Tot la Geneva, Fiat prezinta Freemont Cross, o versiune inaltata, cu look de SUV, a monovolumului derivat din modelul american Dodge Journey.

0focus-geneva-1

Ford

Ford Focus, cea mai vanduta masina din lume in 2013, se innoieste la Geneva cu o gama proaspata de motoare diesel si pe benzina de 1,5 litri, noi sisteme de asistenta si o ergonomie imbunatatita. Focus împrumută de la viitorul Mondeo noua grilă trapezoidală, cu iz de Aston Martin, si sistemul multimedia SYNC2, cu touchscreen de 8 inci si navigatie cu hărți 3D.

0ntrado-concept-geneva-1

Hyundai

La standul Hyundai strălucesc două concepte importante pentru viitorul mărcii coreene. PassoCorto este un coupe de dimensiuni compacte, dedicat clientelei tinere. Înzestrat cu tracțiune spate și un motor turbo pe benzină de 1,6 litri și 265 CP, studiul expus la Geneva are mari șanse să intre în producția de serie, alături de versiunea de serie a fratelui Kia Stinger, cu care va împărți arhitectura tehnică. A doua premieră este conceptul Intrado. Acesta anunță primul SUV de clasă mică al mărcii și apelează la un sistem de propulsie revoluționar, bazat pe pile de combustie cu hidrogen.

juke

Nissan

Japonezii de la Nissan ne arata Juke facelift, versiunea restilizata a modelului care a inaugurat, practic, popularul segment al crossoverelor de oras. Modificarile estetice sunt minore si se rezuma la grefarea catorva elemente stilistice menite sa alinieze cel mai mic crossover Nissan la noua filozofie de design a marcii.

adamcross

Opel

Opel a pregătit pentru Geneva două surprize interesante: Astra OPC Extreme, cea mai performantă declinare Astra din istorie, capabilă să dezvolte 300 CP, si Adam Rocks, primul crossover urban din clasa mini și tichetul de acces în segmentul cabrioletelor chic de oraş. Identic cu prototipul din 2013, Adam Rocks vine cu garda la sol de 15 cm si pavilion textil amovibil.

108

Peugeot

Peugeot lansează la Geneva noul mini 108, model ce aderă la curentul premium din segment, mizând pe vasta sa ofertă de personalizare pentru a se bate de la egal la egal cu Fiat 500 sau Opel Adam. În ton cu pretențiile sale haute couture, 108 primește si o declinare cabrio, cu pavilion amovibil din material textil. Tot la Geneva, Peugeot aduce 308 SW Estate, breakul noii game compacte 308, cu un portbagaj urias, de 610 litri.

renault-twingo-geneva-1-1

Renault

Renault Twingo se reinventează la Geneva. Construit pe o arhitectură complet nouă, împărţită cu viitorul Smart ForFour, viitorul Twingo va trece, în premieră, de la configuraţia clasică cu tracţiune faţă la cea cu motor amplasat în spate şi propulsie pe puntea posterioară. Mezinul casei franceze va fi repoziţionat ca un model inovativ şi sportiv, cu reale pretenţii premium. Designul este un omagiu adus legendarului Renault 5.

qoros

Qoros

Compania chinezo-israeliana prezinta Qoros 3 hatchback, rivalul eternului best-seller Volkswagen Golf si declinarea cu cinci portiere a primului model dezvoltat de Qoros. Noua compacta respectă exigențele înalte în materie de siguranță și calitate din Europa, cea mai bună carte de vizită a sa fiind performanța reușită de Qoros 3 Sedan, declarat de EuroNCAP drept cel mai sigur model testat în 2013.

0di-Gene

Seat

La standul Seat vom putea admira Leon Cupra. Cel mai puternic hot-hatch entry-level din panoplia de compacte sportive a grupului Volkswagen ofera nu mai puțin de 280 CP. Top-modelul gamei Leon nu va fi doar cel mai puternic Seat de serie, ci și cel mai rapid, noul Cupra reușind să atingă 100 km/h, cu start de pe loc, în 5,7 secunde. Seat va oferi in premiera si o varianta mai accesibila, de 265 CP.

vision

Skoda

De la Skoda vom vedea Vision C, un coupe cu cinci usi care anunta o varianta extravagantă cu alură de coupe a noii Octavia. Bazat pe platforma modulară MQB a grupului VAG, Vision C apeleaza la artificii de design tipice coupe-urilor, modelul de serie urmand sa fie punctul de plecare pentru o versiune RS extremă, de cel puțin 300 CP. O alta noutate este Octavia Scout, un break inaltat, oferit ca alternativa la crossoverele clasice.

aygo

Toyota

Toyota e gata sa arate noul Aygo, citadina produsă pe aceeaşi platformă tehnică şi pe aceleaşi linii de asamblare cu Peugeot 108 şi Citroen C1. Noua generaţie va afişa un design revoluţionar, condimentat cu elemente distinctive, precum sigla supradimensionata ce troneaza in centrul grilei care se intinde pana la oglinzile laterale. Aygo va fi oferită exclusiv în compania unor motorizări pe benzină aspirate cu trei cilindri.

troc

Volkswagen

Germanii invadeaza Geneva cu o armata de versiuni împrospătate sau noi ale modelelor existente, dar și T-ROC, conceptul care anunță primul crossover de oraș al brandului din Wolfsburg. Golf GTE, alter-ego-ul eco al sportivului Golf GTI, este un plug-in hibrid ce se lauda o autonomie pur electrica de 50 km si poate fi incarcat de la o priza conventionala in 3 ore si jumatate. Polo si varianta sa polivalenta Cross Polo trec printr-un facelift subtil, primind motoare mai eficiente, noi sisteme de asistență și faruri opționale full-LED, premieră absolută în segment, iar coupe-ul Scirocco vine si el cu mici retușuri stilistice si cu motoare noi, mai puternice si mai economice.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.