Citroen prezintă la Geneva noua generație a citadinei C1 și primul său crossover de oraș, C4 Cactus. Ambele modele atrag prin designul lor non-conformist și prin paleta impresionantă de opțiuni de personalizare interioară și exterioară.
Din punct de vedere tehnic, C1 este identic cu noul Peugeot 108, singurele diferențe fiind la nivel estetic, acolo unde cel mai mic Citroen își întâmpină clientela cu stopuri noi și o parte frontală controversată, dominată de blocuri optice supradimensionate, divizate în două secțiuni distincte, întrepătrunse. Montanții A, vopsiți în negru, sunt și ei unici, ideea fiind preluată de la fratele cu iz premium, DS3, sursa de inspirație folosită și pentru luminile diurne cu LED-uri care imită forma unui bumerang.
Noul Citroen C1 este sensibil mai mare decât predecesorul său și are o lungime de 3,46 m, respectiv o lățime de 1,62 m. Greutatea totală atinge pragul de 840 kg, valoare decentă pentru segmentul din care face parte.
Vor fi disponibile două motoare pe benzină în trei cilindri, ambele aspirate: 1.0 litri de 68 CP și 1.2 litri de 82 CP. Cel mai mic motor emite doar 88 g CO2/km.
Ca și noul 108, Citroen C1 va fi repoziționat ca un model cu pretenții premium, tendință ce se reflectă în lista generoasă de echipamente opționale disponibile la debut. Pe lângă plafonul Airscape, clienții pot alege vopsea în două nuanțe contrastante și diverse autocolante pentru caroserie, sistem de acces fără cheie, climatizare automată sau cameră pentru marșarier. Consola centrală este dominată de un touchscreen de 7 inci care, grație funcției Mirror Screen, preia aplicații diverse din telefoanele mobile cu care se conectează, inclusiv sistemul de navigație sau melodiile stocate în smartphone.
Citroen C4 Cactus promite să devină cel mai neconvențional actor din segmentul crossoverelor compacte.
Citroen C4 Cactus va testa reacția publicului la noua filozofie propusă de linia de modele abordabile C-Line, care va reuni mașini cu design neconvențional, dar tehnică simplistă și motorizări de cilindree redusă. Practic, Citroen revine la valorile sale tradiționale din vremea iconicelor 2CV și DS, gama constructorului francez urmând să fie divizată între gama abordabilă C-Line și linia de lux DS.
Din punct de vedere stilistic, C4 Cactus este ușor de confundat cu conceptul omonim lansat în 2013. Singurele detalii distinctive prezente pe versiunea finală sunt montanții B și C convenționali și portierele cu mânere, geamuri laterale și încuietori clasice. Tranziției de la concept la realitate au supraviețuit nu doar blocurile optice futuriste sau plafonul ”plutitor”, ci și ornamentele inedite Airbumps – bandouri din cauciuc umplute cu capsule de aer elastice.
Interiorul neobișnuit de futurist nu pare să aducă nici el schimbări majore față de concept. Schimbătorul de viteze clasic este înlocuit de butoane, în cazul optării pentru cutia robotizată EGT, oferită ca opțiune gratuită pentru variantele pe benzină. Ceasurile de bord și comenzile convenționale de pe consolă au căzut și ele pradă tehnologiei moderne, funcțiile acestora fiind preluate de o pereche de afișaje digitale. În plus, C4 Cactus nu este echipat cu locuri frontale individuale, conform standardelor actuale din industrie, ci cu o imitație de banchetă, o secțiune centrală unind cele două scaune.
În ton cu filozofia noii game abordabile C-Line, C4 Cactus va apela exclusiv la motorizări economice, de cilindree redusă, fiind oferite doua variante pe benzină (1.0 VTi/ 82 CP, 1.0 e-THP/110 CP) și două diesel (e-HDi/90 CP, BlueHDi/100 CP). În viitor, nu este exclusă apariția unei versiuni Hybrid Air, animată de un sistem compus dintr-o unitate PureTech cu ardere internă și motor cu aer comprimat, dezvoltat în colaborare cu Bosch.