BMW X3, popularul SUV de clasă medie al casei germane, iese de sub bisturiul faceliftului de la jumătatea carierei cu un design proaspăt, o finisare mai bună și motorizări mai economice. Versiunea restilizată va ajunge în showroom-uri în vara acestui an.
Cele mai importante modificări se ascund sub capotă, acolo unde X3 își va întâmpina clienții cu două noi motoare diesel, mai puternice și mai eficiente. Practic, este vorba de o singură unitate de 1.995 cmc, construită integral din aluminiu și oferită în două trepte de putere: 150 și 190 CP, ceea ce se traduce printr-un avantaj de 7 CP, respectiv 6 CP comparativ cu versiunile 18d și 20d precedente. În materie de transmisii, X3 vine cu o cutie manuală cu șase rapoarte sau una automată cu opt trepte și funcție coasting, de decuplare a motorului de la trenul de rulare atunci când accelerația nu este acționată de șofer, la viteze cuprinse între 50 și 160 km/h.
În contrast cu avansul puterii maxime, consumul mediu a coborât cu 7,1%, până la o nouă valoare de referință în segment: 5,0 l/100 km, în cazul modelelor 20d echipate cu transmisie automată cu opt trepte. Performanțele sunt și ele mai bune, noul X3 20d afișând o accelerație de la 0 la 100 km în 8,1 secunde versus 8,5 secunde, înainte de facelift. Modelele 18d vor fi disponibile doar cu tracțiune spate, putându-se lăuda cu o medie de numai 4,7 l/100 km în regim mixt.
Paleta de versiuni diesel este completată de motorizările nobile cu șase cilindri, 30d/258 CP și 35d/313 CP (bi-turbo), X3 35d xDrive fiind și cel mai puternic model din gamă.
Din punct de vedere vizual, BMW X3 Facelift încearcă să sublinieze legăturile de rudenie cu noul X5, afișând o parte frontală mai agresivă, cu blocuri optice noi, alungite pentru a se contopi cu grila redesenată. Opțional, X3 poate fi echipat cu faruri full-LED, dotare unică în segment. Barele față și spate sunt și ele noi, iar semnalizatoarele laterale au fost integrate în oglinzi. Cu excepția lungimii, care a crescut cu 1 mm (4,657 mm), dimensiunile exterioare ale noului X3 au rămas neschimbate (lățime de 2.089 mm, înălțime de 1.678 mm și ampatament de 2.810 mm). Garda la sol este, în continuare, una dintre cele mai generoase din clasă: 21 cm.
Interiorul aduce un upgrade semnificativ în materie de finisare. Față de modelul actual, noul X3 facelift vine cu ornamente cromate suplimentare, o consolă centrală complet reconfigurată, panouri de uși noi, intrumente de bord black-panel și blocul de climatizare cu finisare glossy de la X5 și Seria 5. Standard se oferă volan în piele, sistem multimedia iDrive BMW Professional cu controller capacitiv și noi ambianțe, clienții putând opta pentru patru noi tipuri de inserții și patru modele noi de tapițerii. Portbagajul este unul dintre cele mai generoase din clasă și dispune de un volum de încărcare cuprins între 550 și 1.600 litri.
Așa cum îi stă bine unui SUV premium, BMW X3 facelift pune la dispoziția clienților săi o listă generoasă de echipamente opționale și gagdeturi de ultimă generație. Atrag atenția Head-up display-ul full color, cruise control-ul adaptiv ACC cu funcție Stop&Go, asistentul pentru faza lungă, sistemul audio profesional Harman Kardon, sistemul de parcare automată și portbagajul cu funcție Smart Opener, de deschidere automată prin baleiajul piciorului în partea inferioară a barei din spate.
[…] BMW X3 Facelift […]