FRANKFURT 2013: Peugeot 308 și conceptul 308 R țintesc noul VW Golf

0
329

Peugeot reînvie gloria compactelor sportive care au făcut istorie la finele secolului trecut și atacă Golf GTI pe teren propriu, lansând la Salonul Auto de la Frankfurt 308 și 308 R Concept, prototipul care anunță viitoarea versiune de înaltă performanță a noii compacte franceze.

Dezvoltat pe noua platformă modulară EMP2, noul 308 vine cu proporţii noi, cu o lungime de 4,25 metri şi cu un nou design. În centrul aspectului frontal se află o grilă complet nouă, aliniată filosofiei brandului, lângă care Peugeot a aşezat blocuri optice redesenate şi echipate cu lumini LED. Numele brandului apare chiar deasupra grilei şi sub logo-ul clasic.

Interiorul a fost creat după o idee complet nouă, denumită i-cockpit, care încearcă să aranjeze totul pentru o experienţă intuitivă şi relaxantă pentru şofer. Ca şi în cazul lui Peugeot 208, noul 308 propune o vizualizare a instrumentelor de bord pe deaupra volanului şi nu prin el. Un head-up display completează experienţa în acest sens. Pentru a putea concura cu modele ca Volksagen Golf, noul 308 vine cu un ecran tactil de 9,7 inch, care înlocuieşte multe din butoanele clasice.

Comparativ cu modelul de serie, 308 R Concept este cu 30 mm mai lat și are o gardă la sol redusă cu 26 mm. Diferențele nu se opresc însă aici. Pe lângă exteriorul bi-color, vopsit în tonuri contrastante de roșu și gri, majoritatea elementelor caroseriei, inclusiv ușile, panourile laterale, barele de protecție și capota sunt realizate din fibră de carbon, plafonul și hayonul fiind singurele detalii comune cu un 308 obișnuit.

Farurile aderă la ultimele tendințe în materie de iluminare și oferă tehnologie full LED, în timp ce fantele de aerisire frontale sunt acum mai mari și beneficiază de inserții din crom satinat. 308 R Concept este echipat cu jante din aliaj de 19 inci și frâne speciale dezvoltate de Alcon, cu etriere cu patru pistonașe, discuri de 380 mm pe față și 330 mm pe spate.

Sub capotă se ascunde același turbo THP de 1,6 litri prezent și pe RCZ R, ceea ce se traduce printr-o putere maximă de 270 CP și un raport CP/litru excelent de 170 CP. Cuplul maxim de 330 Nm este atins la 1.900 rpm, iar consumul mediu oficial este estimat la 6,3 l/100 km. Puterea este transmisă exclusiv roților din față prin intermediul unei cutii manuale cu șase trepte.

Deși puriștii vor deplânge absența tracțiunii integrale, Peugeot a găsit soluția ideală pentru a contracara fenomenul de toque steer și a oferi un nivel de aderență demn de performanțele oferite de motor – un diferențial față autoblocant Torsen.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.