Ferrari a lansat noul monopost de Formula 1 cu care va concura în sezonul 2013. El a fost denumit F138 şi are parte de modificări radicale faţă de generaţia precedentă. Inginerii italieni au renunţat la partea frontală coborâtă şi au adoptat o soluţie inovativă, dar permisă de regulament: au instalat un panou între nasul monopostului şi şasiu. Tehnicienii echipei italiene au continuat să folosească suspensia faţă pullroad, adică aceeaşi tehnologie pe care o utilizează şi rivalii de la McLaren. La nivel de configuraţie aerodinamică, Ferrari a ales un monopost cu aripile faţă şi spate preluate de la modelul cu care au încheiat sezonul 2012. Totuşi, după testele efectuate pe circuitul de la Jerez se va intra într-un program de dezvoltare care va aduce şi schimbări aerodinamice substanţiale. În plus, inginerii italieni au declarat că monopostul F138 va avea parte şi de modificări la sistemul de evacuare.
Denumirea oficială a noului monopost Ferrari are o poveste interesantă, asta pentru că oficialii echipei italiene au evitat, din motive de superstiţie, să folosească indicativul F2013 pentru maşina din acest an. Explicaţia denumirii „F138” este simplă: F vine de la Ferrari, 13 semnifică sezonul 2013, iar 8 reprezintă un omagiu adus ultimului sezon în care se vor utiliza motoare V8 de 2,4 litri. Din sezonul 2014, toate monoposturile de Formula 1 vor trebui să dispună de motoare V6 de 1,6 litri.
Piloţii echipei Ferrari pentru sezonul 2013 sunt spaniolul Fernando Alonso şi brazilianul Felipe Massa. Campionatul de Formula 1 va debuta între 15 şi 17 martie, cu Marele Premiu al Australiei.