Ford România mizează pe transportul fluvial pentru exporturile de la Craiova

0
398

Transportul fluvial, pe Dunăre, este de preferat celui terestru în cazul exportului de automobile produse la uzina Ford din Craiova. Aceasta este convingerea șefului Ford România, Zoltan Brassai, care susține că această metodă de expediere “reduce costul cu câteva sute de euro pe fiecare maşină”.

În prezent, jumătate din producţia de vehicule şi motoare de la Craiova se transportă pe calea ferată până la Constanţa, iar de acolo, maşinile se încarcă pe vapoare, până în Europa. Cealaltă jumătate a producţiei se transportă pe căile rutiere, fie de la Craiova la Constanţa, fie de la fabrica auto din Bănie şi apoi înspre Timişoara, Arad şi Nădlac, iar de acolo ajung până în Austria, Germania, Franţa şi chiar Spania.

„Transportul pe Dunăre este cel mai avantajos. Pe Dunăre până la Constanţa, iar de acolo pe vapoare până în Spania, Germania… Se reduce costul cu câteva sute de euro pe fiecare maşină, faţă de transportul rutier. Dacă vă imaginaţi că pe un camion se transportă opt-nouă maşini, pe o barjă pe Dunăre, deci fluvial se transportă peste 300 de maşini odată, iar pe transport oceanic sunt 3.000 de maşini transportate o singură dată. Pe Dunăre, pe Rin se transportă către Köln, unde este centrul de conducere al Ford în Europa, este o circulaţie intensă de vapoare cu maşini, cu containere. Din zece în zece secunde trece câte un vapor pe Dunăre“, a spus Brassai, citat de Gazeta de Sud.

Șeful Ford avertizează, însă, că ritmicitatea exporturilor de la Craiova depinde în continuare de infrastructura rutieră. Drumul până la Calafat să permită acest trafic, precum şi portul, şi Dunărea să permită, în zona noastră, ca barje uriaşe să acosteze şi să transporte câte 300-400 de maşini odată.

„Ar fi de dorit să fie o autostradă Craiova – Piteşti sau un drum expres, pentru că de acolo ne conectăm de la Piteşti către Bucureşti şi Constanţa. Partea a doua ar fi aceea că am avea nevoie de o autostradă către Nădlac. Partea Arad – Nădlac există deja. Deci am avea nevoie de o autostradă pănâ la Timişoara-Arad“.

Directorul Ford a ținut să reitereze și punctele forte ale uzinei din Bănie, eficientă nu doar din punct de vedere al muncitorilor cu salarii de câteva ori mai mici decât în industria auto din Germania, de exemplu, ci, mai ales, prin faptul că piesele de schimb, componentele care se asamblează sunt mai ieftine aici.

„Este eficientă fabrica din Craiova din punctul de vedere al calităţii şi al costurilor. Mai trebuie să lucrăm la infrastructură aici. (…) Până să iasă maşina din fabrica din Craiova, calitatea este aceeaşi cu cea din Germania. Iar la capitolul costuri, Craiova este situată bine. Trebuie să ne gândim că valoarea manoperei este mai puţin de 10% din costul total al maşinii. Când comparăm costurile ne uităm şi la furnizori: furnizorii aduc piesa la linia de producţie şi se asamblează aici. Eu ştiu că fabrica din Craiova este foarte competitivă!“, a spus Brassai.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.