Ford a ales Festivalul Vitezei de la Goodwood pentru a face un cadou deosebit fanilor săi: Focus ST facelift. Restilizarea discretă aduce, pe lângă noutățile estetice de facto, prima versiune diesel din istoria hot-hatch-ului american.
Modelele de înaltă performanță înnobilate de sigla ST vor oferi, astfel, în premieră o alternativă dedicată amatorilor de consumuri reduse. Noul Focus ST diesel nu va fi singur pe piață, rivalii săi direcți numindu-se VW Golf GTD, Skoda Octavia RS TDI și recent lansatul Opel Astra 2.0 Biturbo CDTI.
În așteptarea datelor de uzină, bursa zvonurilor anunță o putere maximă ce nu va depăși pragul de 200 CP. Cel mai probabil, motorizarea folosită de Ford pentru noul Focus ST va fi derivată din actualul diesel TDCi de 2 litri și 163 CP.
Modelul de top al liniei ST va fi animată, în continuare, de un EcoBoost pe benzină de 2 litri și 250 CP. Cel mai puternic model din gama Focus nu va fi, însă, noul ST, ci viitorul RS, care va beneficia de serviciile noului turbo de 2,3 litri și 300 CP, preluat de la noua generație Mustang.
Modificările estetice se rezumă la grefarea unei grile redesenate și a unor blocuri optice față și spate noi, cu tehnologie LED.