Toyota Corolla și Ford Focus îşi dispută titlul de cel mai vândut automobil din lume

0
270

Titlul de cel mai vândut automobil din lume este din nou subiect de dispută. Toyota contestă supremația lui Ford Focus, proaspăt declarat lider global în 2013, și susține că propria compactă, best-seller-ul Corolla, ocupă, de fapt, prima poziție în clasamentul vânzărilor.

Livrările compactei americane au depăşit pragul de 1.097.618 unităţi, în 2013, Europa absorbind circa o treime din această cifră, respectiv 317.110 exemplare, potrivit datelor furnizate de Polk și confirmate de Ford of Europe. Polk este o agenție specializată în informații, analize și prognoze pentru industria auto globală.

Rivalii de la Toyota au contestat datele centralizate de institutul Polk, imediat după publicarea acestora. Potrivit propriilor estimări, anul trecut, Toyota a livrat 1,22 milioane de unităţi Corolla, modelul Matrix, disponibil doar pe piaţa din Statele Unite, nefiind inclus în aceste statistici.

Pentru a nu fi acuzată că ar compara mere cu pere, Toyota s-a grăbit să anunțe și o cifră alternativă, bazată pe aceleași estimări utilizate și de Ford, adică fix cele calculate de Polk. Surpriză sau nu, Corolla iese din nou în frunte, cu 1.098.524 unități. Japonezii resping, astfel, regula nescrisă potrivit căreia se iau în calcul rezultate înregistrate strict rezultate înregistrate de modelele vândute sub nume identice, nu și de variantele sale cu posibile acronime suplimentare, așa cum este cazul pentru Corolla Axio, Corolla Altis, Corolla EX, Corolla Fielder și Corolla Runion, în esență modele identice, vândute sub titulaturi diferite.

Care este explicaţia contradicţiei dintre datele anunţate de Polk şi cele centralizate de Toyota? Japonezii susţin că institutul Polk ar contabiliza în mod eronat performanţele modelului Corolla. De vină ar fi omiterea câtorva pieţe, unde Corolla ar fi disponibilă, iar rivalul Focus ar fi absent. Per ansamblu, Polk ar contabiliza doar 96% din înmatriculările auto de la nivel global.

Bineînţeles, controversele nu se opresc aici. Americanii de la Polk le dau dreptate compatrioților de la Ford și nu îşi declină validitatea propriilor estimări şi sunt, în continuare, de părere că datele lor sunt cele corecte.

“Datele furnizate de Ford la începutul acestei săptămâni sunt corecte, dacă ne referim la numele unic al unui model, folosit la nivel global, Focus, în acest caz. Statisticile Polk se bazează pe cifrele avansate de producători, institutul nostru nefiind în măsură să comenteze datele sau declaraţiile făcute de aceştia.”, explică Anthony Pratt, directorul adjunct al Institutului.

Indiferent de rezultatul disputei dintre cei doi giganţi auto, Ford Focus se bucură de vânzări în creștere, livrările modelului american apreciindu-se cu 8% în 2013.

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.