Ford se bucură de o popularitate în creștere în Europa, grație noului motor Ecoboost cu 3 cilindri. Unitatea de un litru, distinsă deja cu titlul de “Motorul Anului 2012 în Europa”, a intrat în preferințele publicului european, fiind deja utilizată pe modelele Focus și C-Max.
Ford nu se mulțumește însă cu atât și promite să dezvolte în continuare agregatul cu 3 cilindri. Potrivit oficialilor Ovalului Albastru, propulsorul Ecoboost ar putea atinge o capacitate maximă de 1.5 litri. Declarația a fost făcută chiar de Andy Fraser, responsabilul Ford pentru dezvoltarea motoarelor pe benzină. “Capacitatea maximă a fiecărui cilindru este de 500 de centimetri cubi. Asta înseamnă că un motor de 1.5 litri cu 3 cilindri este perfect realizabil”, a declarat acesta.
Fraser a explicat și logica creșterii capacității cilindrice: “Piața auto mondială este extrem de diversificată. Există țări în care subvențiile statului influențează vânzările, însă ele se aplică diferit și în funcție de capacitatea motorului. Spre exemplu, în Brazilia sunt favorizate motoarele de până la un litru, în India de până la 1.2 litri, iar în China de până la 1.5 litri. Așadar, motorul nostru Ecoboost ar putea să se adapteze ușor fiecărei piețe și să respecte aceste cerințe”.
O eventuală creștere a capacității totale ar aduce cu sine și ceva mai multă putere. Fraser susține că unitatea cu 3 cilindri ar putea genera chiar și 200 de cai-putere, cu 75 mai mulți decât livrează în prezent cea mai puternică declinare a motorului de 1.0 litri.
Până la dezvoltarea și debutul unității de 1.5 litri Ecoboost vom vedea transplantarea actualei unități de un litru și pe noua generație Mondeo, expusă în premieră europeană la Salonul de la Paris din această toamnă. Sub capota modelului de clasă medie, unitatea de un litru ar urma să primească o serie de modificări la nivelul sistemului ECU pentru a garanta o putere totală de 145 de cai.
În prezent, motorul Ecoboost de un litru este produs la uzinele de la Craiova și de la Koln, Germania.