Statisticile privind înmatriculările din luna martie și pe primul trimestru al anului au adus în prim-plan o răsturnare spectaculoasă de situație în clasamentul celor mai vândute autoturisme pe piața internă. Ford a reușit să încheie cea de-a treia lună a anului cu un volum de 729 de autoturisme înmatirculate, ceea ce o propulsează pe primul loc la importatori. De asemenea, Ford Fiesta este în acest moment cel mai vândut automobil de import din România și al treilea de pe piață, după Dacia Logan și Duster.
Având în vedere că producătorul de la Craiova nu a avut nicio promoție spectaculoasă în intervalul ianuarie – martie, singura explicație este dată de livrarea unei flote consistente în acest interval. Surse din apropierea companiei ne-au declarat că cifrele mari au ca posibilă cauză o livrare consistentă făcută către unul dintre ministerele din Guvernul României, fiind cunoscut că înmatricularea se produce în următoarele 30 de zile de la primirea numerelor roșii.
Celelalte mărci de import și-au decalat, în consecință, pozițiile în clasament, respectiv VW pe locul 3, Skoda pe 4 și Renault pe locul 5. Și ca o trăsătură a peiței românești de autoturisme, să remarcăm că toate cele 3 branduri germane premium se regăsesc în TOP 10 pe mărci, acestea cumulând aproape 10 din piața de autoturisme din acest moment.
Înmatriculările de autoturisme din martie s-au ridicat la 4.900 de autoturisme, cu circa 30 mai multe față de anul trecut. Cu toate acestea, mai multe mărci,
Printre care Fiat, Honda, Chevrolet, Mitsubishi și Skoda, au înregistrat scăderi, în special din cauza amânării Programului Rabla.
Piața de automobile second-hand a înregistrat un volum de 40.000 de autoturisme înmatriculate, dintre care aproximativ 12.300 au fost mașini importate, iar restul reînmatriculări de pe piața internă.