Motorul 1.0 litri EcoBoost, de la Ford, care se produce inclusiv la Craiova începând din acest an, și care echipează mai multe modele ale constructorului, a câștigat titlul de International Engine of the Year, ediția 2012, după cum anunță organizatorii. În clasamentul general, motorul Ford a depășit 1.4 TSI de la VW și Ferrari 4.5 litri V8, de pe modelul 458.
Motorul Ford de 1.0 litri (999 centimetri cubi), din categoria EcoBoost, a câștigat și titlul la categoria New Engine, unde nu sunt acceptate decât motoarele lansate în ultimele 12 luni. Principalii contracandidași au fost BMW 3.0 Twin Power Turbo diesel și Mazda 2.2 litri diesel SkyActive.
Competiția International Engine of the Year, ediția 2012, a cuprins 39 de motoare noi, intrate în producție în ultimele 12 luni. Pe 13 iunie, în cadrul Engine Expo din Stuttgart, au fost anunțate motoarele câștigătoare ale celor 8 categorii de cilindree, plus 3 categorii generale, dintre care va a fost ales și Motorul Anului.
Competiția a inclus atât propulsoare aflate în fabricație și care echipează, la data jurizării, automobile noi, dar care au fost lansate cu mai mulți ani în urmă, cât și motoare noi, introduse în fabricație în perioada mai 2011 – iunie 2011. Categoriile de cilindree au fost: sub 1.0 litri / 1.0 litri – 1.4 litri / 1.4 litri – 1.8 litri / 1.8 litri – 2 litri / 2 litri – 2.5 litri / 2.5 litri – 3 litri / 3.0 litri – 4.0 litri / peste 4.0 litri. Celelalte premii mai sunt „Best New Engine”, „Green Engine of the Year” și „Best Performance Engine”.
Între cele 39 de motoare noi, există o listă întreagă de propulsoare cu pretenții, capabile să ridice ștacheta impusă de câștigătorul de anul trecut, Fiat 875 cc Twinair. Și asta pentru că titlul de International Engine of the Year se acordă celui mai bun din toate categoriile, nu doar din „Best New Engine”. Un exemplu în acest sens sunt Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger, care a cucerit titlul în 2009 și 2010, precum și BMW 3.0 litri Twin Turbo, în 2007 și 2008.
La categoria „Green” a concurat, pe lângă Twinair-ul Fiat și propulsorul 1.4 litri de pe Chevrolet Volt și Opel Ampera, motorul produs la Craiova, Ford 999 cc Ecoboost, în 3 cilindri. Acesta are performanțe greu de imaginat pentru o astfel de capacitate, respectiv 100 CP și un consum de numai 4,8 litri la 100km. Acesta echipează atât modelul B-Max, fabricat de asmenea la Craiova, cât și noua generație Focus, începând din acest an. Câștigător al acestei categorii a fost motorul GM 1.4 litri benzină, numit și “range extender”, deoarece este folosit pentru încărcarea bateriei la Chevrolet Volt și Opel Ampera.
La categoria Best Performance Engine, a câștigat Ferrari 4.5 litri V8, care a depșit la puncte McLaren 3.8 litri V8 și BMW 4.4 litri Twin Turbo V8.
Iata clasamentul final, pentru titlul Internationl Engine of the Year
Motor | puncte |
1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus) | 401 |
2. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Polo, Beetle, Golf, Golf Plus, Golf Cabriolet, Scirocco, Eos, Jetta, Tiguan, Sharan, Touran/Cross Touran, Passat CNG, Touran/Cross Touran CNG, Audi A1, Audi A3, Seat Ibiza FR, Alhambra, Cupra, Škoda Fabia RS) | 288 |
3. Ferrari 4.5-litre V8 (Ferrari 458 Italia, 458 Spider) | 224 |
4. GM 1.4-litre range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) | 212 |
5. BMW 2-litre twin-turbo four-cylinder petrol (BMW 125i, 320i, 328i, 520i, 528i, Z4 20i, Z4 sDrive 28i, X1 20i, X3 20i, X1 28i) | 199 |
6. BMW/PSA 1.6-litre turbo petrol (Mini Cooper S, Clubman Cooper S, Countryman Cooper S, Coupe/Roadster Cooper S, Mini Cooper Works, Clubman Cooper Works, Coupe/Roadster Cooper Works, Peugeot 207, 207cc, 208, 308, 308cc, 3008, 508, 5008, 308 GTI, RCZ, Citroën DS3, C4 Picasso/Grand Picasso, C5, DS5, DS5, DS3 Racing, DS4, DS4 Racing) | 162 |
7. BMW 3–litre turo six –cylinder gasoline (BMW 1 Series, M Coupé, 335is, Z4 35is) | 160 |
8. BMW M 4–litre V8 (BMW M3 Coup&, M3 Convertible) | 128 |
9. Audi 2.5–litre five–cylinder turbo (Audi TT RS, RS3 Sportback) | 126 |
CLASAMENT CATEGORIA NEW ENGINE
Motor | Puncte |
1. Ford 999cc three-cylinder turbo (Ford Focus) |
257 |
2. BMW 3-litre twin-power turbo diesel six-cylinder (BMW M550d xDrive sedan, M550d xDrive touring) |
154 |
3. Mazda 2.2-litre skyactiv diesel (Mazda CX-5) |
143 |
4. BMW 4.4-litre twin turbo V8 (BMW M5, M6 Coupé, M6 Convertible) |
139 |
5. GM 1.4-litre range extender (Chevrolet Volt, Opel Ampera) |
119 |
6. McLaren 3.8-litre V8 (McLaren MP4-12C) |
112 |