autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mie, apr. 4th, 2012

Fisker Atlantic, dezvăluit la New York

O noutate pe jumătate cunoscută a fost dezvăluită oficial la New York, Fisker prezentând, înainte de deschiderea salonului, conceptul Atlantic. Este vorba despre un plug-in hibrid, cu caroserie sedan și o alură de GT. Prețul estimat este de 50.000 de dolari, modelul urmând să concureze pe piața americană GT-ul Audi A5 dar și sedanul de clasă medie BMW Serie 3. De altfel, mașina se bazează pe un motor BMW, care funcționează ca un generator pentru bateria Li-Ion. Aceasta la rândul ei alimentează motorul electric.

Caroseria conceptului Atlantic poartă semnătura lui Henrik Fisker, celebrul designer care a creat, de exemplu, modele emblematice, ca BMW Z8 sau Aston Martin DB9. Şi, deşi este promovată drept sedan, aduce mai mult a coupe în patru uşi, datorită pavilionului puternic arcuit spre spate şi a liniei mediane a profilului, care se ridică şi se pierde în montanţii “C”, care la rândul lor ascund şi clanţele portierelor spate. Totodată, acoperişul de sticlă dezvăluie o structură de rezistenţă tip “pânză de păianjen” care, potrivit specialiştilor, conferă un plus de spaţiu pentru capetele pasagerilor spate, fără a face niciun compromis în ceea ce priveşte siguranţa în caz de răsturnare.

Partea frontală a Atlantic-ului este marcată de o evoluţie a calandrului modelului Karma, încadrat de blocuri optice alungite, în formă de ochi de şoim, şi “asezonat” cu o capotă lungă, atent sculptată pentru a accentua caracterul sportiv al maşinii. În timp ce spatele prototipului se încheie cu o consolă scurtă şi un paraşoc amplu. Capacul portbagajului iese în evidenţă din cauza stopurilor în formă de lamă, cu tehnologie LED.

Deocamdată se ştie este că Atlantic va folosit acelaşi sistem hibrid în serie utilizat de Karma (Q-Drive, furnizat de Quantum Technologies), dar animat de un motor turbo, în patru cilindri, de origine BMW (Karma are un 2.0 Ecotec turbo, de 260 CP, de la General Motors). Agregatul cu ardere internă are doar rol de generator de energie pentru încărcarea bateriilor, de unde şi denumirea de “maşină electrică cu autonomie extinsă”. Dacă în cazul Karma, Fisker a optat însă doar pentru două motoare electrice, câte unul la fiecare roată spate, în cazul Atlantic se are în vedere şi o versiune “4×4”, cu patru propulsoare.

Fisker s-a afirmat în urmă cu câțiva ani, datorită modelului Karma, un hibrid de lux. De asemenea, Fisker a fost în mijlocul unui scandal inițiat de Tesla, care susținea că fostul lor designer a furat planurile modelului Karma de la fosta companie. Tesla a pierdut, la vremea aceea, procesul.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>