Scăderea vertiginoasă a vânzărilor, ce marchează piaţa din Italia, şi scumpirea continuă a carburanţilor au determinat Fiat să adopte o strategie de marketing extremă: oferirea unui “Supercard” de carburant la cumpărarea unei maşini noi, ce asigură un preţ fix de 1 €/litru atât pentru bezină, cât şi pentru motorină, pe o perioadă de trei ani.
Piaţa auto europeană a scăzut cu 7.5 în primele patru luni ale anului, iar cea din Italia s-a prăbuşit cu peste 20, ajungând în “top 3”, după Portugalia (-46.8) şi Grecia (-39.1). În acest context, constructorul italian Fiat nu a reuşit să vândă decât 205.282 unităţi în intervalul ianuarie-aprilie 2012, cu 19.4 mai puţin decât în aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit datelor Asociaţiei Contructorilor Europeni de Automobile (ACEA). Şi, cum nici previziunile pentru lunile următoare nu sunt prea optimiste, iar scumpirea continuă a carburanţilor pune la grea încercare buzunarele şoferilor, Fiat a lansat o iniţiativă de marketing inedită, ce permite celor care cumpără o maşină nouă să meargă, timp de trei ani, cu benzină sau motorină la un preţ fix, de un 1 €/litru, în timp ce preţul mediu la pompă a ajuns în momentul de faţă la aproape 2 €/litru.
Conform constructorului, oferta este valabilă pentru automobilele achiziţionate în Italia, în perioada 1 iunie – 31 iulie, dar, atenţie, nu vizează şi celelalte mărci ale grupului, precum Alfa Romeo, Lancia, Maserati sau Ferrari. Iar “Supercardul” de carburant, valabil trei ani de la cumpărarea maşinii, nu e chiar nelimitat. Astfel, crossover-ul Fiat Freemont (Chrysler Journey rebranduit) are alocată o “porţie” de 4.500 de litri de benzină, pentru motorul său de 2.4 litri, micuţul Fiat 500, până la 1.200 de litri de benzină, iar cumpărătorul unui Fiat Panda 1.3 Multijet poate primi 2.500 de litri de motorină.