Fiat 500 a devansat în 2013 eternul lider de vânzări al clasei mini, Panda, devenind primul model cu tentă premium din istorie care ajunge în fruntea segmentului A pe piața din Europa.
Panda își încheie, astfel, “mandatul” pe care l-a deținut timp de nouă ani, consecutiv. Vânzările cumulate ale celor două modele au atins pragul de 312.419 unități, succes comercial care i-a ajutat pe italieni să își păstreze poziția dominantă din segment, la mare distanță de principalul rival, grupul Volkswagen, al cărui trio de citadine (VW Up, Skoda Citigo, Seat Mii) a contabilizat doar 202.343 comenzi, în 2013.
Nici tripleta franco-niponă Toyota Aygo, Citroen C1 și Peugeot 107 nu a încheiat anul trecut cu rezultate onorabile, cei trei constructori raportând vânzări nesatisfăcătoare de 175.798 unități, în perioada ianuarie-decembrie 2013.
Domnia italienilor dă, însă, semne de oboseală. Livrările lui Panda au scăzut cu 18%, anul trecut, ceea ce înseamnă că micul Fiat a pierdut aproape jumătate din clienții pe care îi avea în 2009. Potrivit analiștilor din industrie, declinul puternic din 2013 nu are nicio legătură cu popularitatea propriu-zisă a modelului, ci cu scăderea dramatică a cererii pentru mașini mici de pe piețele europene și, în special, din țara natală, Italia, acolo unde vânzările de mașini noi s-au diminuat cu 40% față de maximul istoric din 2007.
[…] Fiat 500 devanseaza Panda si devine cel mai vandut model de clasa mini din Europa, titreaza autoindustry.ro. […]