autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: joi, mart. 27th, 2014

Ferrari se luptă cu un fan de 21 ani pentru controlul paginii sale oficiale de Facebook

Un fan Ferrari în vârstă de 21 ani a dat în judecată constructorul de la Maranello pentru preluarea abuzivă a paginii sale de Facebook, transformată ulterior în pagina oficială a companiei pe celebra rețea de socializare.

Sammy Wassem avea doar 15 ani atunci când a pus bazele fan clubului Ferrari, devenit una dintre cele mai populare pagini cu conținut auto de pe Facebook. Șase ani mai târziu, pagina are 10.000.000 fani, iar el a ajuns să atace în instanță firma pe care o idolatriza, după ce a pierdut controlul asupra site-ului pe care l-a creat. Wassem și tatăl său cer despăgubiri în valoare de 11 milioane de dolari, echivalentul a 5.500 ore de lucru.

Italienii nu s-au lăsat nici ei mai prejos și i-au intentat proces lui Wassem pentru folosirea siglei și brandului Ferrari în scopuri neautorizate, pe lista neagră fiind incluse invitații la ziua de naștere a tânărului sau produse care nu avea nicio legătură cu Căluțul Cabrat.

Totul a început în 2009, atunci când pagina creată de Sammy Wassem s-a transformat în pagina oficială Ferrari, moment ce a coincis cu atingerea pragului record de 500.000 fani. În urma unei înțelegeri strict verbale, Wassem a continuat să administreze pagina, devenind, astfel, angajatul neoficial al italienilor. Ferrari s-a angajat să îi finanțeze incursiunea în lumea motorsportului, totul, însă, în lipsa unui acord scris, parafat în mod oficial între cele două părți. Wassem nu a primit nici o compensație financiară, la patru ani de la transformarea paginii din fanclub în site oficial. La scurt timp, Ferrari a preluat controlul asupra paginii, revocând drepturile de administrare ale lui Wassem și numind o nouă echipă de webmasteri.

“Nu au niciun fel de scrupule (Ferrari – n.r.). Pur și simplu, au furat visul unui copil”, a declarat Sammy Wassem.

“Problema nu are legătură nici cu Facebook și nici cu fanii noștri. Este vorba strict de cei care se folosesc de drepturile de proprietate intelectuală Ferrari pentru a face bani”, este răspunsul lui Stefano Lai, unul dintre purtătorii de cuvânt ai companiei italiene.

Conform regulamentului oficial al rețelei socializare, Facebook nu interzice crearea de pagini cu tipologia de fanclub, cu condiția ca acestea să nu încalce drepturile de proprietate intelectuală a companiilor pe care le susțin sau să comunice în numele acestora, indiferent de mesaj. Reprezentanții Facebook au refuzat să exprime un punct de vedere privind disputa dintre Ferrari și fanul său.

Prima înfățișare în procesul intentat de Sammy Wassem va avea loc în aprilie, la tribunalul din Geneva.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>