autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: mar, apr. 24th, 2012

Ferrari pregăteşte un sistem HY-KERS pentru motorul V12 central-spate

Constructorul italian a prezentat, în cadrul Salonului Auto de la Beijing, un nou sistem HY-KERS, adaptat pentru motorul său cu arhitectură V12 şi amplasare central-spate. Tehnologia ar putea fi îmbarcată pe urmaşul supercar-ului Ferrari Enzo.

După ce a experimentat sistemul de recuperare a energiei cinetice (KERS), introdus în 2009, abandonat în 2010 şi reintrodus în Formula 1 din 2011, Ferrari a dezvoltat o tehnologie HY-KERS (Hybrid Kinetic Energy Recovery System) pentru a reduce consumul şi emisiile de CO2 ale modelelor de stradă, cu până la 40. Primul Ferrari HY-KERS, un 599 GTB, cu motor V12 amplasat central-faţă, a fost prezentat în cadrul Salonului Auto de la Geneva 2010. Principiul de funcţionare: un motor/generator electric, cuplat la cutia de viteze, cu 7 trepte şi dublu ambreiaj.

Noul sistem de recuperare a energiei cinetice, prezentat de Ferrari la Beijing, reprezintă o evoluţie a HY-KERS-ului iniţial. În primul rând, sistemul a fost adaptat pentru un propulsor V12 dispus central-spate. Apoi, inginerii au introdus un motor electric auxiliar, în faţa propulsorului termic, pentru a reduce “ruptura” de cuplu, generată de diferitele stadii de încărcare ale bateriilor.

Deocamdată, Ferrari nu a dat detalii despre performanţele noului său sistem, rezumându-se să comunice doar că “stadiul experimental” s-a încheiat. Dacă avem în vedere însă tehnologia îmbarcată de conceptul 599 HY-KERS, motorul electric, cuplat la V12-le de 6.0 litri şi 533 CP, produce 100 CP, ridicând puterea totală a maşinii la 633 CP.

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>