Ediţia din acest an a Raliului Dakar are pentru România o semnficaţie aparte, asta pentru că la startul competiţiei s-au înscris şi două automobile Duster, care concurează sub sigla Renault.
Raliul Dakar a ajuns la ziua a 6 a, iar competiţia nu a dus lipsă de evenimente surpriză sau situaţii neplăcute pentru participanţi. Din nefericire, au existat şi accidente mortale, lucru care se întâmplă din păcate în fiecare an. Până în acest moment, echipajele Duster s-au descurcat bine, dar nu au reuşit încă să se afle pe poziţiile pe care şi-au propus să o facă. Dacă în primele zile cei doi piloţi argentinieni au trecut mai greu peste perioada de acomodare, o dată cu trecerea probelor lucrurile s-au schimbat. Mai mult decât atât, în ultimele zile de raliu au reuşit să urce în clasament. Atfel, în ziua a cincea, Emiliano Spataro se afla pe locul 31, iar compatriotul său Jose Francisco Garcia pe locul 39 în clasamentul general. Situaţia a devenit şi mai bună pentru cei doi în ziua a şasea, când progresul lor a continuat. La finalul probei speciale dintre localitatea peruană Arica şi localitatea chiliană Calama, Spataro a terminat pe locul 29, iar Garcia a urcat până pe poziţia a 35-a în clasamentul general. Dacă ar fi să concluzionăm, este de lăudat constanţa de care au dat dovadă cei doi piloţi, dar şi faptul că în ultimele zile de Dakar au reuşit să facă progrese. În plus, trebuie remarcat şi faptul că cele două modele Duster nu au avut probleme tehnice sau alt gen de defecţiuni, în ciuda condiţiilor extrem de grele de concurs şi a temperaturii ridicate din America de Sud.
Lupta devine din ce în ce mai strânsă la conducerea clasei Auto, asta după ce Nasser Al-Atttiyah a câştigat a şasea probă specială a Raliului Dakar şi s-a apropiat la doar un minut de Stephane Peterhansel. El a reuşit să se impună cu un avans de peste şase minute în fata francezului şi mai are de recuperat doar un minut şi 18 secunde pentru a ajunge în fruntea clasamentului general. Din nerfericire, coechipierul său Carlos Sainz a fost nevoit să abandoneze după ce motorul maşinii Red Bull Buggy a cedat.
Cele două mașini Duster din Dakar fac parte din echipajul Renault Argentina, iar la volanul celor două modele se află piloţii argentinieni Emiliano Spataro și José Garcia, cu o bogată experienţă în Dakar. Spataro are mai multe participări în Super TC2000, una dintre cele mai cunoscute competiţii de touring car și îl are alături pe Benjamin Lozada, cu care a mai concurat de-a lungul timpului. Garcia îl are copilot pe Malano Mauricio, cu care a mai participat în Dakar și în alte competiții de rally raid.
Maşinile au de parcurs în total peste 8.000 de kilometri, din care peste 4.000 de kilometri de probe speciale. Modificarea modelelor Duster pentru raliu a fost făcută de compania Barattero, unul dintre cei mai cunoscuţi preparatori de mașini de raliu din Argentina, care a folosit motoare de la Oreste Berta, o altă companie specializată în motorsport. Obiectivul principal al celor doi piloţi argentinieni este clasarea între primele 15 echipaje din concurs.