autoindustry.ro Web analytics

Publicat la: lun, apr. 23rd, 2012

Dezastru rutier-electoral: Pasajul Pipera – Barbu Văcărescu

Lucrările la pasajul ce traversează B-dul Barbu Văcărescu au dat peste cap traficul rutier din tot nordul Capitalei, deși Sorin Oprescu a promis de două ori finalizarea lucrărilor.

Este luni dimineața, iar traficul din București este din nou intens, după un week-end aproape liniștit. În zona Barbu Văcărescu, intersecția cu Șoseaua – Pipera aglomerația depășește limitele suportabilului. De fapt, nu vorbim despre o aglomerație, ci despre haos. Zeci, sute de autovehicule se chinuie să traverseze zona. Se merge mai lent decât melcul, se circulă pe 4, pe 5 benzi chiar. O ambulanță SMURD caută cu disperare un loc pe unde să treacă. Șoferul se uită neputincios către breteaua de acces, închisă. În față, pe unde ar putea înainta, e o mare de mașini. Se depășește pe contrasens, iar în intersecția cu Str. Fabrica de Glucoză sunt circa 10-15 vehicule înnodate iremediabil. Toate mașinile care aveau de ajuns în Voluntari erau obligate să devieze prin șos. Fabrica de glucoză, pe Strada Petricani. Acolo, surpriză: bariera era pusă, deoarece traficul trenurilor era extrem de intens. Iar haosul s-a generalizat în toată zona.

Întârzieri nejustificate

Lucrările la pasajul suprateran nu doar stânjenesc traficul, cum o fac de doi ani, ci acum îl blochează definitiv. Compania PA&CO, cea care a câștigat licitația și a construit acest pod, împreună cu Primăria București, au decis să întrerupă definitiv legătura dintre Barbu Văcărescu și tot acest cartier cu Pipera și comuna Voluntari, zonă în care se află mai multe clădiri uriașe de birouri și lucrează câteva mii de bucureșteni.

Motivul întreruperii nu face altceva decât să ducă la extrem dezastrul provocat de pasaj, fiind un exemplu perfect pentru cum nu trebuie executată o lucrare de infrastructură, în opoziție cu Pasajul Basarab, de exemplu.

Construcția Pasajului Pipera – Barbu Văcărescu a început în 2010, cu întârziere față de datele aprobate inițial. Finalizarea era prevăzută în contract pentru septembrie 2011. Primarul Sorin Oprescu a promis inițial că va termina pasajul până la sfârșitul anului. În decembrie, erau gata cele la podul propriu-zis, dar toată infrastructura de la sol era ca după bombardament. De altfel, pe toată perioada lucrărilor, întreg șantierul a fost un teatru de război:

– Săpături în carosabil nesmenalizate sau semnalizate necorespunzător;

– Trafic nedirijat conform legii sau dirijat necorespunzător;

– Protecția pietonilor inexistentă, căile de acces pentru clădirile din zonă reprezentând pericole grave pentru angajații din aceste clădiri, dar și pentru muncitorii proprii;

– Punerea în pericol a mașinilor și persoanelor din mașini în zona traversării zonei de lucrări, în special la accesul spre Pipera;

– Sugrumarea traficului pe strada Barbu Văcărescu fără motiv, cu ajutorul unor balize aruncate neglijent;

– Tulburarea traficului în cartier și în zona stației de metrou Aviației fără justificare;

– Lipsa semnalizărilor de ocolire pentru traficul blocat;

– Absența oricăror elemente de protecția muncii pe teritoriul pasajului, unde gropile, obstacolele și utilajele păreau rezultatul unor confruntări armate.

După toate aceste neregului și altele pe care le-am omis, nu am auzit nici măcar odată despre o sancțiune, o intervenție a Primăriei Capitalei, a celor de la Inspecția de Stat în Construcții sau alte instituții cu drept de control.

La sfârșitul lunii martie, primarul Sorin Oprescu a încercat o nouă îmblânzire a publicului și a promis pentru a doua oară finalizarea proiectului, „înainte de Paște”. La două săptămîni după această sărbătoare, lucrarea pare a nu se mai termina niciodată. Deși există o evoluție, constructorul a preferat să blocheze complet accesul pe lângă pasaj, spre Pipera, deși ar fi trebuit ca bretelele laterale să fie finalizate pe rând, alternativ.

Alte șantiere din București, cu mari întârzieri:

– B-dul Uranus

– Centrul istoric

– Străpungerea D-na Ghica

– Pasaj Mihai Bravu

– Parcare Universitate

Lasă un comentariu

XHTML: You can use these html tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>