Liberalizarea pieței auto din Cuba nu a avut un ecou palpabil în vânzările efective de mașini noi. De la începutul anului, dealerii locali au găsit doar 50 de clienți, prețurile exagerate și taxele aberante domolind iremediabil, se pare, apetitul clienților.
Intrarea în vigoare în luna ianuarie a legii care elimina, pentru prima dată în jumătate de secol, limitele impuse populaţiei la achiziţiile auto a dat speranțe industriei de profil cubaneze, statul anunţat reinvestirea a peste 75% din taxele aferente înmatriculării mașinilor noi în sistemul public de transport.
Cele 11 showroom-uri răspândite pe teritoriul Cubei au rămas, însă, goale. La fel și buzunarele dealerilor, care au raportat încasări totale de numai 1,28 milioane de dolari, în primele șase luni ale anului în curs. Prețul mediu de tranzacționarea este estimat la 23.759 de dolari, majoritatea exemplarelor comercializate fiind modele second-hand, importate din Europa. Per ansamblu, cotațiile stabilite de dealerii de la Havana sunt de-a dreptul aberante. Dacă pentru un Peugeot 206 din 2013 socotelile încep de la 91.000 de dolari, un Peugeot 508 poate să coste și 262.000 de dolari, prețuri demne de cele mai bune mașini sport sau de lux produse pe Bătrânul Continent.
Guvernul cubanez a permis din 2011 oamenilor să vândă şi să cumpere maşinile pe care le deţin. Înainte, cubanezii putea vinde şi cumpăra liber doar maşini care se aflau în ţară dinainte de revoluţia din 1959, străzile din Cuba fiind înțesate de maşini americane sau rusești de epocă.
[…] Liberalizarea pietei auto din Cuba nu a avut un ecou palpabil in vanzarile efective de masini noi. De la inceputul anului, dealerii locali au gasit doar 50 de clienti, preturile exagerate si taxele aberante domolind iremediabil, se pare, apetitul clientilor, relateaza autoindustry.ro. […]