Dezvoltarea de către Dacia a unui automobil de oraş ieftin, poziţionat sub Sandero, e 99 sigură. Dar, cum oficial nu s-au dat detalii clare, concurenţa este în alertă, iar presa de specialitate face fel de fel de speculaţii “pe surse”.
Astfel, dacă în luna martie Auto Industry News titra că “Dacia Citadine va fi o copie a lui Renault Pulse”, acum, a venit rândul L’Argus. Jurnaliştii francezi avansează numele “Towny” (ce se poate traduce, puţin forţat, din engleză, prin “de oraş”) pentru noul model Dacia, dar merg pe aceeaşi ipoteză ca şi colegii german: un preţ de bază de circa 5.000 de euro şi o platformă “low-cost”, comună cu Nissan. Cel mai probabil, Micra, platformă pe care a fost construită și Renault Pulse, o citadină destinată piețelor emergente.
Publicația franceză susțin același design şi previzionează o dată de lansare pe piaţă: 2014, în ciuda faptului că reprezentanții Dacia și Renault au susținut că o citadină nu face obiectul companiei în acest moment. Astfel, dacă AutoIndustry.ro şi-a ilustrat materialul cu un Renault Pulse rebranduit, imaginile L’Argus prezintă o maşină cu detalii distincte, așa cum făcuse și publicația germană Autobild. Potrivit celor de la l’Argus, Towny ar urma să preia și să reducă la scară noua identitate de marcă a Dacia, exersată pe monovolumul Lodgy şi pe utilitara Dokker, ce se remarcă prin calandrul impozant şi flancurile înalte, care accentuează pasajele roţilor. Apoi, din profil, liniile aduc cu cele de pe Sandero, mai ales la nivelul “tăieturii” celui de-al doilea rând de portiere. Arhitectura generală a spatelui duce cu gândul la Nissan Micra, iar blocurile optice, inspirate de cele de la Lodgy, “închid” elegant caroseria.
De asemenea, jurnaliştii francezi explică şi de ce Dacia Towny vizează un segment inferior lui Sandero. “Cu un gabarit de circa 3,70 metri, maşina va rivaliza cu modele precum Volkswagen Up!, Skoda Citigo şi Seat Mii, fără a uita de Renault Twingo, care, în versiunea cu 3 uşi, este cu aproape 3.000 de euro mai scump”, potrivit L’Argus.
În ceea ce priveşte motorizările, L’Argus estimează că citadina Dacia va miza pe propulsoare pe benzină, cum se întâmplă şi în cazul “tripletei” Volkswagen, pentru că cele diesel sunt prea scump optimizat din punct de vedere al emisiilor poluante. Francezii spun că Towny va beneficia de un motor de 900 cmc, cu trei versiuni de putere: 60, 75 şi 90 CP.
Noul model Dacia, “Towny”, “Citadine” sau cum s-o numi el, va fi construit, pentru început, direct în pieţele emergente, pentru a se economisii banii de transport şi logistică. Astfel, L’Argus avanseză trei locaţii: India, Thailanda şi China. În ceea ce priveşte producţia din Europa, deocamdată nu există informaţii.